به گزارش ایرنا، محمد احمدیان روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگاران دربوشهر افزود: این میزان تولید صرفه جویی معادل 55 میلیون بشکه نفت خام و همچنین از انتشار بیش از 30 میلیون تن انواع آلاینده ها جلوگیری کرده است.
وی اظهارداشت: این نیروگاه در دهه نخست اسفندماه جاری بعد از یکسال فعالیت پیاپی برای تعویض سوخت و تعمیرات برنامه ریزی شده از مدار خارج و براساس پیش بینی ها از اردیبهشت ماه سال 98 بطور مجدد به چرخه تولید برمی گردد.
احمدیان یادآورشد: این خارج شدن از مدار یک فرایند طبیعی در نیروگاه های اتمی است که باید نیروگاه از مدار تولید خارج و سپس سوخت گذاری آن انجام شود.
وی ادامه داد: از این فرصت استفاده می شود تا تعمیرات برنامه ریزی شده نیز انجام شود که این کار نیز فرایندی کاملا طبیعی در بهره برداری از این تیپ نیروگاه هاست که در بوشهر استقرار دارد.
احمدیان یادآور شد: واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر برای تامین هزینه بهره برداری و نگهداری متکی به درآمدهای حاصل از فروش برق است.
معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی افزود: در این راستا دولت نیز سال های گذشته برای تامین بخشی از سوخت مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر کمک می کرد که با افزایش قابل توجه نرخ ارز در سال جاری این سطح از حمایت کفایت نمی کند.
احمدیان ادامه داد: امیدواریم پیش بینی لازم برای افزایش کمک ها انجام شود در غیر این صورت تهیه سوخت و تامین قطعات یدکی نیروگاه اتمی بوشهر در سال آینده با مشکل مواجه می شود.
وی اظهار داشت: هم اینک کار بهره برداری واحد یک نیروگاه اتمی بوشهر توسط نیروهای متخصص ایرانی در حال انجام است.
احمدیان افزود: برای تعمیرات نیز در حال حاضر تا حدودی از متخصصان خارجی استفاده می شود که با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته تا حد بسیار زیادی در طول سه سال آینده نیروهای داخلی جایگزین خواهند شد.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.