به گزارش ایرنا، محمد تقی منوچهری روز پنجشنبه درنشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر افزود: مواد پروتئینی توزیعی شامل 2 هزار 138 تن مرغ منجمد و گرم، 806 تن گوشت گوساله و گوسفندی منجمد و گرم است.
وی بیان کرد: همچنین تاکنون هفت هزار و 420 تن ذرت، سه هزار و 602 تن سویا و 855 تن جو بین دامداران و مرغ‌داری‌های استان بوشهر توزیع شده است.
منوچهری گفت: در زمان حاضر موجودی استان بوشهر در انبارها 343تن مرغ منجمد، 360 تن گوشت قرمز، 2هزار و 800 تن ذرت، 2هزار و 200 تن سویا و یکهزار تن جو است.
وی اضافه کرد: سرانه مصرف گوشت مرغ در استان بوشهر برای هر نفر روزانه 72 گرم و گوشت قرمز 30 گرم است که براین اساس ماهانه 2.2 کیلوگرم گوشت مرغ و 900 گرم گوشت قرمز تعیین شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، مصرف سالانه گوشت مرغ در استان بوشهر را 30 هزار تن و گوشت قرمز را 12هزار و 650 تن عنوان کرد و گفت: در بهمن ماه 2میلیون و 235هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام و معادل چهار هزار تن گوشت مرغ انجام شده است.
منوچهری اضافه کرد: در زمان حاضر هشت هزار تن از نیازگوشت قرمز استان بوشهر از در داخل این استان و چهار هزار و 650 تن از دیگر استان‌ها باید تامین شود.
وی یادآور شد: از میزان نیازی که باید از خارج از استان تامین شود تنها 650 تن گوشت قرمز وارد شده که متناسب با نیاز استان نیست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: صادرات محصول گوجه فرنگی تا 30 بهمن ادامه دارد و پس از آن متوقف می شود که تاکنون 107 هزار تن محصول از این استان صادر شده است.
وی در باره آخرین وضعیت استان بوشهر در بحث هجوم آفت ملخ صحرایی گفت: با همکاری همه دستگاه های اجرایی استان پایش و ردیابی آفت انجام و همه چیز تحت کنترل است و سمپاشی هوایی منطقه خوشاب، گندم ریز، عیسوند و آبطویل به صورت هوایی صورت می گیرد و سایر مناطق استان در صورت نیاز سمپاشی زمینی به صورت لکه ای و کانون کوبی انجام می شود.
60476043/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.