معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ‌استان اردبیل با تولید گوشت قرمز باکیفیت نه تنها نیاز همشهریان را تامین می‌کند بلکه 15 هزار تن مازاد تولید به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، نوبخت اژدری در جلسه تنظیم بازار گوشت در اردبیل اظهار کرد: سالانه در استان اردبیل 29 هزار تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که سرانه مصرف هر اردبیلی 11 کیلوگرم گوشت قرمز در سال است.
وی به صادرات مازاد تولید استان به صورت لاشه و دام زنده به سایر استان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: ما در شرایط کنونی هچ کمبودی را در عرضه و تقاضای گوشت قرمز در استان نداریم.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به نوسانات بازار گوشت قرمز اشاره کرد و گفت: تا مرداد ماه به دلیل پرواربندی تولیدکنندگان ما با نوسانات در عرضه محصول روبرو بودیم که این امر در بالا رفتن نرخ گوشت عرضه شده موثر است.
اژدری اضافه کرد: البته بخشی از افزایش قیمت گوشت نیز مربوط به افزایش نرخ نهاده‌های دامی است که دامداران در تهیه یونجه، جو و سایر نهاده‌های مورد نیاز با مشکل روبرو هستند که این خود تبعات منفی به همراه داشته است.
وی بیان کرد: برای تنظیم بازار در ماه‌های گذشته توسط مباشران 115 هزار تن گوشت گرم گوسفندی به نرخ مصوب دولتی 35 و 37 هزار تومان در بازار عرضه شد و همچنان از طریق شبکه توزیع گوشت به قیمت مصوب دولتی ادامه دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین گوشت قرمز و سفید در استان وجود ندارد، افزود: در حال حاضر 480 مرغداری با ظرفیت 9 میلیون قطعه پرورش مرغ در هر دوره سعی می‌کنند تا نیاز بازار را تامین و زمینه راحتی خرید مردم را فراهم کنند.
اژدری به وجود سه باب کشتارگاه صنعتی دام و پنج باب کشتارگاه صنعتی طیور در استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: تلاش بر این است تا در بهترین شرایط گوشت موردنیاز مردم عرضه شده و مصرف کنندگان از این محصول استفاده کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.