به گزارش ایرنا، فرزاد رستمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر516 کیلومتر راه در دست اجراست و بر اساس سند چشم انداز این میزان تا سال 1400 به چهار هزار 574 کیلومتر می رسد.
وی بیان کرد: در استان بوشهر پیش از انقلاب حتی یک کیلومتر بزرگراه وجود نداشت اما امروز 679 کیلومتر بزرگراه در این استان احداث و 342 کیلومتر نیز در دست احداث است وبراساس برنامه ریزی ها تا سال 1400 کل راه های بزرگراهی استان باید به یکهزار و 13 کیلومتر برسد.
رستمی اضافه کرد: بوشهر در زمینه آسفالت جاده های روستایی جزو استان‌های ممتاز است و اکنون همه راه های شریانی این استان چهار خطه یا در حال تبدیل شدن به چهار خط هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: بزرگراه های بوشهر- دیر، دالکی - کنار تخته، گذر کنگان دوراهک، بزرگراه اهرم -برازجان، بزرگراه جم - فیروز آباد، بهسازی گناوه - گچساران، قسمتی از محور اهرم- فراشبند، راه شنبه ناصری و محور گناوه - میشان که دستیابی به مرکز کشور را آسان می کند از مهمترین پروژه های راهسازی استان به شمار می رود.

* طرح راه آهن بوشهر - شیراز
وی در باره راه‌آهن بوشهر- شیراز گفت: راه آهن بوشهر به شیراز به طول 450 کیلومتر است که در گذشته 250 کیلومتر آن در شورای اقتصاد تصویب و بتازگی با تلاش های استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی 200 کیلومتر دیگر آن تصویب شد و اکنون مشکلی برای بستن قرار داد با شرکت داخلی یا خارجی وجود ندارد.
رستمی افزود: قطعه 10 راه آهن بوشهر به شیراز که بتازگی عملیات اجرایی آن آغاز شد، سخت ترین قطعه این خط آهن است که 2هزار و 370 میلیارد ریال هزینه برای آن برآورد شده است.
مدیرکل راه و شهرستاری استان بوشهر بیان کرد: در کل مسیر این راه آهن 6 کیلومتر پل وجود دارد که سه کیلومتر آن در این قطعه است به همین دلیل عملیات اجرایی آن آغاز شده تا در صورت بستن قرارداد خللی در احداث ایجاد نشود.

* مسکن مهر بوشهر
وی در باره مسکن مهر گفت: سهم استان ساخت 34 هزار و827 واحد مسکن مهر است که تاکنون 30 هزار و 740 واحد آن تحویل داده شده و تا پایان سال یکهزار و 100 واحد بهره برداری و مابقی در سال آینده تحویل می شود.

* طرح های دهه فجر
رستمی اضافه کرد: همزمان با دهه مبارک فجر 6 پروژه راهسازی با 251 میلیارد و 200 میلیون ریال در شهرستان های دشتستان، دشتی و تنگستان شامل تقاطع غیرهمسطح برازجان، احداث راه روستایی شول - جره، تعویض محور آبپخش - میاندشت، بهسازی محور خروجی خورموج به سمت بوشهر، بهسازی محور گلنگون چاهکوتاه و بهسازی راه روستایی گلکی - شورکی به بهره برداری رسید.
وی یادآور شد: همچنین عملیات اجرایی قطعه دوم بزرگراه دیر- کنگان (طرح وفاق) به طول چهار کیلومتر و عرض 34 کیلومتر و احداث محور ارتباطی بزباز بندو به محور قدیم عسلویه بندرعباس و اصلاح تقاطع غیرهمسطح اخند - عسلویه به طول چهار کیلومتراز محل اعتبارات ملی با 470 میلیارد ریال آغاز شد.

* نوسازی شهری
وی در باره بافت ناکارآمد در استان بوشهر گفت: در این استان یکهزار و 685 هکتار بافت ناکارآمد وجود دارد که بیش از 183 هزار نفر در این بافت ها زندگی می‌ کنند.
رستمی، احداث پروژه مدرسه تنگک 2، سالن ورزشی تنگک 2، جداره سازی حد فاصل میدان جمعه به شنبدی، اطراف پارک لاله و سالن ورزشی حسین آباد برازجان را از جمله کارهای انجام گرفته در بافت ناکارآمد استان بوشهر عنوان کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: تحویل 2 هزار تن قیر رایگان به شهرداری‌های دارای سکونتگاه‌های غیر رسمی برای بهسازی معابر و اجرای طرح تفضیلی شهری از جمله دیگر اقدامات انجام شده در استان بوشهر است.
رستمی افزود: همچنین نظام مهندسی با پنج هزار نفر عضو در تمامی مراکز شهرستان های استان مستقر و در همه شهرستان های استان بر ساخت و ساز ها نظارت دارند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.