به گزارش ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در حاشیه این آئین درگفت و گو با ایرنا گفت: راه آهن بوشهر-شیراز در امتداد خود شهرهای اهرم ، کلمه ، بوشکان ، فراشبند ، فیروزآباد ، بایگان ، کوار ،شیراز ، زرقان و مرودشت را در برمی گیرد.
فرزاد رستمی افزود: طول کل مسیر از سمت شیراز تا بوشهر 437 کیلومتر است که به 11 قطعه اجرایی تبدیل شده است.
وی یادآورشد: مطالعات فاز 2 زیرسازی قطعه 10 این طرح توسط مهندسان مشاور راه آهن انجام شده است.
رستمی ادامه داد: در محدوده قطعه 10، 2 ایستگاه هور و اهرم به ترتیب به طول یکهزار و 150 متر و یکهزار و 200 متر در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: در این قطعه همچنین 9 تونل به طول 2 هزار و 184 متر قرار گرفته است.
رستمی ادامه داد: برای بخش الف قطعه 10 حجم خاکبرداری و خاکریزی به ترتیب 650 هزار و 500 هزار و برای بخش ب نیز این حجم ها به ترتیب یک میلیون و 260 هزار و یک میلیون و 270 هزار تن است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: هدف اصلی طرح راه آهن شیراز-بوشهر، اتصال استان بوشهربه شبکه ریلی ، جابجایی 3 میلیون تن بار در سال اول بهره برداری و افزایش تا 6 میلیون تن طی 10 سال ، جابجای یک میلیون مسافر در سال اول بهره برداری و افزایش تا 2 میلیون نفر طی 10 سال و رونق اقتصادی و اجتماعی این استان است.
وی اظهار داشت: همچنین با توجه به توسعه منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و سرمایه گذاری های کلان داخلی و خارجی در این منطقه اتصال بندر عسلویه به راه آهن از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است.
رستمی یادآورشد: با توجه به ویژگی های مسیر راه آهن در حمل و نقل ایمن کالا، مسافر، کاهش مصرف سوخت و آلودگی های زیست محیطی اتصال بندر عسلویه از طریق احداث راه آهن شیراز-بوشهر به شبکه ریلی مدنظر قرار گرفته است.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.