به گزارش ایرنا، فرهاد قلی نژاد روز دوشنبه در نشست بررسی وضعیت تالاب های استان بوشهر افزود: برنامه مدیریت جامع تالاب حله در یک فرایند مشارکتی و با رویکرد زیست‌بومی به تصویب رسید.
وی بیان کرد: در مسیر تحقق این مهم نظر کارشناسی و دانش بومی ذینفعان تالاب شامل ارگانهای دولتی، جوامع محلی، تشکل های زیست محیطی، شوراها و دهیاران روستاهای حاشیه تالاب در پنج کارگاه مشورتی و مشارکتی جمع آوری و مورد تحلیل و تدوین قرار می گیرد.
قلی نژاد ادامه داد: بکارگیری فرایندهای مشارکتی و مشورتی در تدوین و اجرای برنامه ها تضمین کننده حضور و نقش پذیری مردم و ارتقای مسئولیت پذیری اجتماعی در حفاظت و مدیریت تالاب‌ها در کشور است.
وی یادآور شد: یکی از شاخص های مهم اجرای برنامه مدیریت جامع تالاب حله مدیریت زیست بوم و اشتغالزایی برای جوامع محلی حاشیه تالاب است که باعث ایجاد معیشت پایدار و همسو، بدون تخریب محیط زیست در منطقه می شود.
تالاب حله بنا به گفته اهالی ساکن در روستاهای مجاور منطقه، از سال 1342 به علت انحراف رودخانه حله و 2شاخه شدن آن در شرق روستای کُرِه بند، تشکیل بعنوان بخشی از منطقه حفاظت شده حله است.
این منطقه به وسعت 44 هزار و 783 هکتار از سال 1355 به عنوان منطقه حفاظت شده مصوب شد.
سطح زیستگاهی تالاب حله نسبت به میزان آب ورودی در سالهای مختلف، متفاوت بوده و در سال های پر باران به 20 هزار هکتار می‌رسد.
جانورانی مانند شغال، روباه معمولی، گرگ و پرندگانی مانند دراج، شاهین، عقاب، سارگپه، کرکس، اردک‌ها و گیاهانی مانند نخل مرداب، بوریا، چمن شور ساحلی، کنار (CONAR) و گلرنگ وحشی در تالاب حله زندگی می‌کنند.
7212/6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.