ابراهیم مبارک قدم روز سه شنبه در حاشیه بازدید جمعی از خبرنگاران رسانه های استانی از ایستگاه راه آهن ارومیه افزود: با توجه ویژه دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته اقدامات بی نظیری برای تکمیل طرح راه آهن مراغه - ارومیه انجام شده که ریل گذاری 98 کیلومتری از جمله آنهاست.
وی با پیش بینی بهره برداری از این طرح تا چند ماه آینده اضافه کرد: ایستگاه راه آهن ارومیه نیز با پیشرفت بیش از 90 درصدی در حال اجراست و با تکمیل آن یکی از بزرگترین مجتمع های ایستگاهی راه آهن کشور افتتاح می شود.
وی بیان کرد: 16 هزار متر مربع زیر بنای ایستگاه راه آهن ارومیه بوده که در زمینی به وسعت 30 هکتار احداث شده است و یکی از بزرگترین ایستگاه های شمال غرب کشور محسوب می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اختصاص پنج هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار برای احداث این خط آهن اضافه کرد: برای اتمام و تکمیل این طرح 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مبارک قدم بیان کرد: طرح به طور کامل به اتمام رسیده و هیچ چیزی مانع بهره برداری از این طرح نمی شود و در صورت مهیا بودن شرایط تا چند ماه آینده با حضور یکی از مقامات عالی رتبه کشوری راه آهن مراغه - ارومیه افتتاح می شود.
به گزارش ایرنا، مسیر خط آهن مراغه - میاندوآب - مهاباد - نقده - ارومیه از سال 1381 به طول 182 کیلومتر آغاز شده و آذربایجان غربی را به استان های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و بالاخره به مرکز کشور وصل می کند.
عملیاتی شدن این طرح علاوه بر افزایش ایمنی حمل و نقل و صرفه جویی در مصرف سوخت، آلودگی های زیست محیطی را کاهش می دهد و نقش بسیار موثری در توسعه حمل و نقل عمومی دارد.
آذربایجان غربی به دلیل هم مرز بودن با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، دروازه ارتباطی ایران با اروپا محسوب می شود و توسعه زیرساخت های حمل و نقل به ویژه شبکه ریلی در این استان از اهمیت بسزایی برخوردار است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.