به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان ایرج مدیری روز سه شنبه با اشاره به گسترش همکاری مشترک سازمان بنادر و دریانوردی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای توسعه حمل و نقل ریلی در بنادر اظهار داشت: این محموله با بهره گیری از امکانات و تجهیزات پیشرفته در مجتمع بندری امام خمینی(ره) طی مردادماه سال جاری در قالب 40 دستگاه واگن بارگیری و از طریق ریل به یکی از مقاصد داخل کشور ارسال شد.
وی ادامه داد:با هدف بهره گیری بیشتر از مزیت های حمل و نقل ریلی از جمله کاهش بارترافیک جاده ای، آلودگی زیست محیطی و افزایش امنیت کالا، یک محموله چوب (MDF) معادل 2 هزار و 292 تن پس از تخلیه از یک فروند کشتی بارگیری شد.
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه عنوان کرد: این اداره کل ضمن اتخاذ تمهیدات لازم در ادامه روند توسعه حمل و نقل ریلی پس از آنکه روساخت ها و امکانات مناسب را برای بارگیری بیشتر محمولات کالاهای اساسی فراهم کرده است زمینه لازم برای تخلیه و بارگیری کالا به واگن برای انواع محمولات را نیز فراهم می آورد.
این مجتمع بزرگ بندری با بیش از 140 کیلومتر راه آهن داخلی و برخورداری از پایانه های فعال ریلی از دیر باز به راه آهن سراسری کشور متصل بوده است.
9858/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.