به گزارش ایرنا، همزمان با دهه مبارک فجر و در آیینی با شکوه از شهید سید حسن هاشمی (تنها شهید انقلاب اسلامی درکنگان) و حجج الاسلام شیخ عباس عاشوری و مرحوم مرتضی میرزایی به عنوان سه چهره اثرگذار شهرستان کنگان در حوزه دین و انقلاب تجلیل به عمل آمد.
امام جمعه کنگان در این آیین گفت: شهید هاشمی با تقدیم خون پاک خود به اسلام و انقلاب چراغ هدایت، ایمان و ایثار را روشن کرد.
حجت الاسلام محمود محمودی با تجلیل از شخصیت کم نظیر و خطیب برجسته استان بوشهر حجت الاسلام عباس عاشوری بیان کرد: بیش از هفت دهه خدمت صادقانه در حوزه دین و انقلاب، حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل و تقدیم فرزندش به اسلام و انقلاب، بنای مدرسه علمیه قبل از انقلاب، میزبانی از بزرگانی همچون شهید محراب آیت الله مدنی، فعالیت در ایجاد مسجد و حسینیه کوزه گری و تشویق مردم به حمایت از امام و انقلاب از جمله خدمات این عالم عامل است.
وی با تکریم مرحوم حجت الاسلام مرتضی میرزایی امام جمعه موقت و فقید کنگان و موسس مدرسه علمیه خواهران گفت: او عالمی فاضل و مبلغ توانمندی بود که با مردم داری توانست در شهرستان کنگان تاثیرگذار و با صدای دلنشین خود هزاران عاشق اهل بیت را از زلال معرفت سیراب کند.
فرماندار کنگان نیز با تجلیل از شخصیت های تاثیرگذار حوزه انقلاب و دین شهرستان کنگان گفت: هدف از برگزاری این همایش اسوه سازی و الگوسازی برای جوانان است.
فتح الله نوروزی افزود: همانگونه که روحانیت در شکل گیری و ادامه راه انقلاب و آرمان ها نقشی اساسی داشتند در حفظ اتحاد و همدلی مردم و همراهی با نظام نیز الگو هستند.
امام جمعه موقت و استاد مدرسه علمیه برادران کنگان نیز در این همایش اظهار داشت: تجلیل از شهید انقلاب و عالمان دین تعظیم شعائر دین و انقلاب است.
حجت الاسلام عبدالله سبحانی با تبیین نقش و اثر این سه چهره اثر گذار انقلاب و دین افزود: حمایت مردم از امام و انقلاب، توسعه دین و مجالس دینی و انقلابی و روح معنویت در مردم بخشی از خدمات این سه شخصیت بزرگ و ماندگار است.
در پایان این مراسم از خانواده های شهید هاشمی و حجج اسلام عاشوری و میرزایی تقدیر شد.
این مراسم به همت دفتر امام جمعه، فرمانداری، بسیج سپاه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی کنگان درحسینیه شهید هاشمی برگزار شد.
6043/7208
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.