مسئول انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت گناوه روز چهاشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تالاب‌ها در کنترل سیلاب‌ها، پالایش، افزایش، کیفیت و تثبیت جریان آب نهرها و رودخانه‌ها موثر بوده و زیستگاه مناسبی برای آبزیان و حیات وحش است که باید بخوبی حفاظت شوند.
غلامرضا نعمتی افزود: تالاب‌ها از سرمایه‌‌‌های با ارزش هر منطقه محسوب می‌‌شوند که می‌‌توانند در جلب گردشگر و زیست پرندگان، آبزیان و ایجاد محیطی مناسب برای حیات گیاهان خاص آن نقش بسزایی داشته‌‌‌ باشند.
وی گفت: حفظ تنوع زیستی و اکوسیستم دریایی، جلوگیری از تخریب و فرسایش ساحل و تفرجگاه مردم از عمده فواید جنگل کاری حرا در ساحل این بندر است.
نعمتی اظهارداشت: این برنامه به همت این انجمن و فعالان اجتماعی شهرستان های گناوه ودیلم برگزار و 500 اصله نهال حرا در نوار ساحلی و حاشیه ورودی دره گپ غرس شد.
دوم فوریه برابر با ۱۳ بهمن‌ماه، روز جهانی تالاب‌ها نام‌گذاری شده‌ است.
در چنین روزی در سال ۱۹۷۱ میلادی، برابر با ۱۳۴۹ خورشیدی و در شهر رامسر ایران، معاهده‌ای جهانی برای حفاظت از تالاب‌ها به تصویب رسید که به 'کنوانسیون رامسر' مشهور شد.
این کنوانسیون قدیمی ترین کنوانسیون بین المللی مرتبط با حفظ و استفاده پایدار از منابع طبیعی است.
169 کشور عضو این پیمان هستند که در مجموع 2241 تالاب مهم بین المللی با مجموع مساحت 215.2 میلیون هکتار را تحت حفاظت قرار داده اند.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.