فاروق سخنور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مجوزها تا 15 بهمن ماه سال جاری اعتبار دارند و برای مناطق غیرحفاظت شده و آزاد این شهرستان صادر شده است.
وی ادامه داد: برابر این قانون، شکار تنها در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته مجاز است و شکارچیان در هر سفر شکار می توانند بر اساس نوع پروانه صادر شده و تعداد مندرج در آن اقدام به شکار کنند و در صورت تخلف با آنان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
وی بیان کرد: افرادی که اقدام به شکار در مناطق ممنوعه یا گونه های غیرمجاز کنند، علاوه بر برخورد قانونی، اشد مجازات و لغو پروانه شکار، محرومیت آنان از شکار برای سال های بعد نیز برای آنها اعمال می شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار داشت: شکارچیان در تعامل با طبیعت و شکار پرندگان جانب انصاف را رعایت و از شکار بی رویه و مازاد بر نیاز خودداری کنند.
سخنور هزینه صدور هر پروانه مبلغ 900 هزار ریال عنوان کرد و یادآور شد: پروانه های شکار برای آن دسته از متقاضیانی که دارای سابقه تخلف شکار و صید هستند، صادر نشده است.
به گزارش ایرنا، وجود تالاب های کانی برازان، قوپی باباعلی، حسن خان، گروس، داشخانه و قره قشلاق، مهاباد را به یکی از زیستگاه های اصلی پرندگان در آذربایجان غربی تبدیل کرده است؛ در این میان تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی جزو تالابهای بین المللی هستند.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.