به گزارش ایرنا، عبدالعزیز بحرانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این طرح با حمایت شیلات به روش متراکم در اراضی 30هکتاری متعلق به دانشگاه آزاد دیر که از زمین های ملی تخصیص یافته اجرا شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: دانشگاه آزاد دیر از مجهز ترین دانشگاه های جنوب کشور در زمینی به مساحت 27هزار متر مربع فعال است و طرح های عمرانی شامل سوله کارگاه ها، آزمایشگاه و مسجد به متراژ 200متر مربع را در دست اجرا دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دیر اظهارداشت: در حالی که تا سال 1385 شهرستان دیر از دانشگاه محروم بود در سال 1388 دانشگاه آزاد اسلامی در شهر دیر با 2 رشته کاردانی پیوسته و 22 دانشجو در مکان استیجاری راه اندازی شد.
وی ادامه داد: با تاسیس این دانشگاه تلاش برای جذب دانشجو و ایجاد رشته های جدید صورت گرفت که با تامین کادر هیات علمی و جذب استادان مجرب شمار رشته های اصلی و تفاهمی به 25رشته افزایش یافت و حدود یکهزار و 400 دانشجو تا سال 95 جذب شد.
بحرانی اضافه کرد: اکنون بیش از50 نفر استاد عضو هیات علمی و غیر هیات علمی در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند و تاکنون بیش از یکهزار نفر در رشته های فنی مهندسی وعلوم انسانی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.
بوی گفت: از آنجایی که شرایط لازم نظیر رشته های فنی مهندسی علوم انسانی، اعضای هیات علمی و امکانات، تجهیزات آزمایشگاهی، کارگاهی و رفاهی این دانشگاه به حد استاندارد لازم رسیده است پرونده تغییر وضعیت این دانشگاه از مرکز به واحد مورد تایید هیات امنای استان قرار گرفته و به سازمان مرکزی ارسال شده است.
بحرانی بیان کرد: ساختمان آموزشی اداری این دانشگاه در دهه فجر سال گذشته افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و دانشجویان بومی و غیر بومی این دانشگاه از نابسامانی درمکان های استیجاری بیرون آمده و در ساختمانی به متراژ یکهزار و 40 متر مربع در 2 طبقه استقرار یافتند.
وی گفت: این دانشگاه ازمحل صندوق رفاه و وام های وزارت علوم تاکنون 2 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار دانشجویان قرار داده است و 12 میلیارد ریال وام نیز به واحد های همجوار پرداخت کرده است.
بحرانی اضافه کرد: در مدت 10سال فعالیت دانشگاه ده ها مقاله ISI و علمی پژوهشی وتالیفات زیادی توسط اعضای هیات علمی و هزاران فعالیت فرهنگی، ورزشی و آموزشی ارائه شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دیر اظهارداشت: ایجاد رشته های آموزش ابتدائی، روان شناسی، تربیت بدنی، شیلات، مکانیک و جوشکاری برای نیم سال اول سال 98 برای این دانشگاه در شورای گسترش استان به تصویب رسیده است واین دانشگاه به دلیل دارا بودن 60 درصد دانشجوی بومی وظرفیت هایی نظیر استقرار دربزرگترین بندر صیادی کشور، همجواری با تاسیسات و صنایع پارس جنوبی و شمالی، متانول کاوه ونیروی انسانی کارآمد می تواند افق درخشانی داشته و درآینده ای نزدیک به قطب علمی دانشگاه های جنوب استان بوشهر بویژه در رشته های علوم دریایی و شیلات تبدیل شود.
وی یادآورشد: با تبدیل وضعیت این دانشگاه در سال 98 امکان ایجاد رشته های کارشناسی ارشد نیز وجود دارد.
شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
6043/7207
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.