به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی جمعه شب پس از سفر دو روزه خود به استان بوشهر در جمع خبرنگاران در فرودگاه بوشهر افزود: تلاش می شود با پشتیبانی مناسب سرعت بخشی لازم در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر انجام شود.
وی بیان کرد: یکی از طرح های مهم کشور اشتغال روستایی است که استان بوشهر توانسته تاکنون 15 تا 20 درصد بیش از تعهد تسهیلات جذب کند برهمین اساس در نشست اقتصاد مقاومتی استان مقرر شد براساس نیاز و وجود متقاضی تسهیلات مورد نیاز پرداخت شود.
رحمانی فضلی گفت: در بحث حمل و نقل و لنج و لنجداری مسائلی مطرح و قرار شد به آنها کمک های لازم شود.
وی بیان کرد: یکی از مشکلات مهم در استان بوشهر بحث صادرات محصولات کشاورزی از جمله گوجه فرنگی است که قرار شد در دولت مطرح شود و بتوانیم مجوزی در شرایط کنونی که بتواند بحث صادرات این محصول خارج از فصل را برای استان فراهم کند گرفته شود.
ویر کشور با بیان اینکه همه تلاش های صورت گرفته در استان بوشهر قابل قبول است گفت: در زمان حاضر که در شرایط تحریم قرار داریم این استان باتوجه به توانمندی مرزی باید نقش بیشتری در صادرات و واردات را برعهده بگیرد که باتوجه به آمادگی موجود در استان باید دولت اختیارات این امر را بدهد که بتوانند فعال ترعمل کنند.
وی با اشاره به برگزاری نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: دستگاه های اجرایی استان در این نشست برنامه های پیش رو و برخی موانع، مسائل و مشکلات را مطرح، تصمیم گیری و بررسی شد و برخی از آنها نیز باید در سطح دولت مطرح شود.
وزیر کشور افزود: تلاش می شود از این طرح ها باتوجه به ظرفیت استان بوشهر حمایت لازم صورت گیرد.
وی با اشاره به برگزاری شورای تامین در استان بوشهر گفت: مسائل اجتماعی، امنیتی و انتظامی استان در این نشست بررسی شد.
وزیر کشور بیان کرد: استان بوشهر از نظر شاخص امنیتی و آسیب های اجتماعی در رتبه خوبی قرار دارد.
وی با اشاره به بازدید از نمایشگاه صنایع دستی بندر عامری از توابع شهرستان تنگستان گفت: در بین مردم خونگرم این منطقه ذوق و شوق زیادی دیدم و قرار شد استاندار بوشهر در بخش تامین امکانات و تسهیلات مورد نیاز از آنان حمایت کند.
وزیر کشور چهارشنبه شب در سفری 2 روزه برای شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی، شورای تامین، افتتاح طرح گردشگری استان و بازدید از قابلیت های ساحلی وارد استان بوشهر شد.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.