به گزارش ایرنا ، علیرضا ابوالحسنی روز دوشنبه در نشست هماهنگی نمایشگاه زیلو میبد با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه صنایع دستی در یزد اظهار کرد: هنرمندان منطقه با حضور در این نمایشگاه و نمایشگاه های دیگر نشان دهند که در رشته های زیلو ، سفال و کاربافی باتوجه به توانمندی هایی که شهرستان وجود دارد، حرف برای گفتن داند.
همچنین کارشناس پیگیری های فرمانداری میبد در این نشست به زمان برگزاری نمایشگاه تخصصی زیلو و زیرانداز که از 22 تا 26 آبان ماه جاری در نمایشگاه های بین المللی یزد برگزار می شود ، گفت : در این نمایشگاه هشت غرفه با 100 مترمربع مساحت از 17 غرفه به مساحت 200 متر مربع که به صنایع دستی میبد اختصاص داده شدبه زیلوبافان اختصاص دارد.
جواد حمیدیان افزود: استفاده از غرفه ها رایگان است و زیلوبافان و فعالان این حوزه و سایر صنایع دستی می توانند ، در این نمایشگاه و همچنین در نمایشگاهی هم که بعد از برگزاری نمایشگاه یزد در زاهدان برگزار خواهد ، شرکت کنند.
در این نشست به لزوم توجه به کیفیت صنایع دستی برای عرضه در نمایشگاه ، چگونگی فضاسازی و چیدمان غرفه ها و برگزاری شب شهرستان با حضور گروه موسیقی محلی و دیگر هنرمندان شهرستان در نمایشگاه یادشده ،تاکید شد.
استان یزد دارای 40 رشته صنایع دستی پویا و افزون بر سه هزار هنرمند فعال در این صنعت دارد ، نساجی سنتی، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، زیلوبافی، رودوزی های سنتی، تراش سنگ های قیمتی، سراجی سنتی، کاشی هفت رنگ و کاشی معرق از جمله صنایع دستی یزد به شمار می آید.
زیلو ، سفال ، کاربافی و موتابی از صنایع دستی شاخص میبد به شمار می رود.
مرکز شهرستان 100 هزارنفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.
همچنین در ارتباط با آسیب های اجتماعی نشستی در فرمانداری میبد مبنی براینکه موضوع ناهنجاری ها در دستور ادارات و نهادهای شهرستان قرار گیرد، برگزار شد.
به گفته معاون فرمانداری میبد شرح وظایفی برای دستگاه های مختلف در راستای آسیب های اجتماعی تعیین و قرار شد با پیگیری های تخصصی و کارشناسی شده ، گزارش اقدامات انجام شده و برنامه ها و طرح های پیشنهادی در کارگروه ارائه شود.
علیرضا ابوالحسنی افزود: گذشته از آنکه هر دستگاه و نهادی وظیفه ای در این ارتباط دارد ، با توجه به اهمیت پیشگیری از آسیب ها در جامعه به عنوان یک شهروند تاثیرگذار، وظیفه شرعی و ذاتی ماست که در این خصوص گام برداریم .
وی یادآورشد: میبد بعد از یزد پرجمعیت ترین شهرستان و شهری صنعتی و مهاجرپذیر است ، ضروری است برای این موضوع برنامه ریزی و تدابیری اندیشیده شود.
رئیس اداره بهزیستی میبد نیز گزارشی از آمار طلاق و بحران در خانواده که شامل کودک آزاری ، همسر آزاری، بد سرپرستی ، خودکشی ، موارد خارج از عرف و... است ، ارائه کرد و افزود : ایجاد پایگاه سلامت اجتماعی، شرکت در صبحگاه مدارس با هدف معرفی خدمات اورژانس اجتماعی و ارائه مشاوره به داشن آموزان و ... از جمله اقداماتی است در دستور کار است.
سید محسن فلاح عامل اصلی طلاق هایی که رخ داده را خیانت همسران به هم ، ارتباطات تلفنی و حضور در فضای مجازی بیان کرد.
در این نشست به آسیب های فضای مجازی،سرقت، فرار از خانه ، اعتیاد ، خودکشی ، پرخاشگری و ... که مرتبط با این موضوع است ، اشاره شد.
قرار دادن موضوع آسیب های اجتماعی برای تحقیقات دانشجویی و پایان نامه ها ، برگزاری دوره های آموزشی، تکیه بر آموزش روش استفاده درست از تکنولوژی ، استفاده از پتانسیل خیرین در پیشگیری و مبارزه با آسیب های اجتماعی ، تشکیل کارگروه ها و کمیته های اختصاصی قبل از تشکیل جلسه های عمومی جهت تعمق بیشتر در حوزه فضای مجازی و آسیب های اجتماعی به عنوان راهکارهای انجام شده و پیشنهادی مطرح شد.
مرکز شهرستان 100 هزارنفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.
م. ا/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.