به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه به مناسبت روز ملی ثبت احوال در نشست با مدیران و کارکنان این اداره کل افزود: نام گزینی بوشهری ها با فراوانی نام های «محمد، علی، زهرا، حسین»، بیانگر دیانت و فرهنگ والای مردم این سرزمین است.
وی اظهار داشت: سازمان ثبت احوال مسئول و متولی ثبت و ضبط هویت دینی و ملی مردم جامعه در سامانه آماری کشور است و درستی ضبط و ثبت این اطلاعات و اوراق هویتی، نیازمند دقت بالاست.
صفایی بوشهری یادآور شد: اطلاعات و داده ها در عرصه آماری، نگاه آمایشی و برنامه ریزی کاری به منظور رسیدن به اهداف عالی سه ضلع برنامه ریزی هستند.
وی با تاکید براینکه آمار یک رکن مهم در برنامه ریزی است افزود: کار بدون برنامه ریزی از قالب واقعی به یک فضای غیرواقعی سوق می یابد و ترکیبی ناهماهنگ می سازد.
صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه سلامت در ثبت و ضبط اسناد هویتی کاری بسیار مهم است، افزود: دقت و ظرافت بر اساس ضبط کلمات، اعراب گذاری و تاریخ زمانی، لازمه ثبت و ضبط اسناد و صدور برگ هویتی است.
امام جمعه بوشهر اظهار کرد: تغییر در ارائه شیوه صدور کارت شناسایی و ثبات در صدور اوراق ثبتی سبب کاهش وقت و سرعت بالا در صدور اسناد هویتی می شود و ثبت الکترونیکی و صدور کارت های هوشمند هویتی توسط سازمان ثبت احوال باعث حذف سایر دیگر کارت ها می شود و این خیلی مهم است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.