نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) با سیره و سلوک بی‌نظیر خود در عرصه فردی و اجتماعی شایسته‌ترین الگو برای تربیت افراد جامعه و نهاد خانواده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در یادواره 135 شهید شهرستان نیر با تسلیت ایام سوگواری فاطمیه اظهار کرد: رجوع به سیره پاک حضرت زهرا(س) می‌تواند نظام اجتماعی و خانواداگی ما را از هر پلیدی، انحراف و ناهنجاری نجات دهد تا بر مدار قرآن و سیره اهل بیت تحولات ارزشی و معندی شکل گیرد.
وی خاطرنشان کرد: بانوی بزرگ اسلام در همه شرایط و احوالات سعی کرد تا در کنار خود علی(ع) مدافع بزرگترین آرمان اسلام و اندیشه‌های پاک شریعت باشد که در این مسیر حتی در مقابل انحرافات ایستاد.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به هجمه دشمنان اسلام ناب در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: دشمنان برای ضربه زدن به ارکان حکومت اسلامی و مخدوش کردن چهره اسلام ناب محمدی به هر وسیله‌ای متوسل شدند تا ارج و قرب این دین الهی را به نوعی زیرسوال ببرند.
عاملی اضافه کرد: استکبار با تشکیل و حمایت گروه‌هایی همچون داعش و وهابیت سعی در بد جلوه دادن احکام و مبانی نورانی دین اسلام داشتند که همه این توطئه‌ها با بیداری مرجعیت و امت اسلامی شکست خورد.
وی بیان کرد: در مکتب اسلام آنچه که دارای ارزش و اهمیت خاص است توجه به اصول و قواعد زندگی سالم است که در این راه باید با اعتقاد به باورهای قرآنی و اسلامی بتوان در بهترین شرایط به سر منزل مقصود رسید.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از شهدا به عنوان الگوها و نمونه‌هایی از این این اندیشه و سیره نورانی یاد کرد و گفت: شهدای ما با انتخاب بهترین مسیر سعی کردند تا حقانیت دین الهی را به اثبات رسانده و خود نیز در جوار رحمت و رضوان الهی آرام گیرند.
عاملی ضرورت پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه یادآور شد و خاطرنشان کرد: آنهایی که با برگزاری یادواره‌های شهدا سعی دارند تا سیره و سلوک آنها به نسل‌های بعدی منتقل شود قطعا حرکت و راهی را در پیش گرفتند که رضایت شهدا در آن است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.