هادی مقیمی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیریت گنجینه ایثار و شهادت شهرستان افزود: ایثارگران کسانی بودند که به انسجام و وحدت ملی کمک کردند.
وی اضافه کرد: مردم ایران با شرایط سختی در جبهه روبه رو بوده اند و با این وحدت حوادث و اتفاقات را پشت سرگذاشته اند.
فرماندار اردکان با بیان اینکه هم اکنون نیز حوادثی در جامعه در حال اتفاق افتادن است که با تدابیر رهبر معظم انقلاب ، مسئولان نظام و همه مردم یک صدا حل خواهد شد؛ اظهار کرد: باید تلاش کنیم که این حوادث و اتفاقات مورد سوء استفاده دشمنان و معاندین قرار نگیرد .
مقیمی توصیه کرد: در جلسات خصوصی نقدها باید گفته شود که قابل پیگیری و پاسخگویی است.
فرماندار اردکان در ادامه با بیان اینکه گنجینه یادشده مرکز با ارزشی است که برای ساخت و تکمیل آن زحمات زیادی کشیده شد، اضافه کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست .
مقیمی گفت: هر کشوری که می‌خواهد زنده بماند باید به گذشته خود رجوع کند، زنده نگه ‌داشتن یاد و خاطره شهدا در مقاطع مختلف و حساس به ما کمک کرده است.
وی یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و شرایط سخت حاکم بر جامعه و تحمیل جنگ بر کشور ما که با حمایت بیش از 40 کشور دنیا صورت گرفت، این مردم ما بودند که با فراخوان حضرت امام(ره) به جبهه‌ها رفتند و جنگ را اداره و در این راه شهدای زیادی را تقدیم کردند.
امام جمعه اردکان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تأکید کرد و گفت: اگر پیام‌رسانی حضرت زینب (س) نبود حادثه کربلا نیز در طول تاریخ ماندگار نمی‌شد، امروز همه ما در حدی که می‌توانیم باید وظیفه پیام‌رسانی شهدا را انجام دهیم.
حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان گفت: گنجینه ایثار و شهادت شهرستان به همت جمعی از پیشکسوتان و علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت و همکاری خانواده‌های معظم شاهد و برخی از مسئولان شکل‌گرفته است که از جایگاه فرهنگی ویژه‌ای برخوردار بوده و مایه دلگرمی ایثارگران و خانواده‌های عزیز شهدا است.
وی افزود: تاکنون در راستای حفظ آثار به جا مانده از شهدا اقدامات ارزشمندی انجام‌گرفته که شایسته تشکر فراوان است و انشاء الله به‌عنوان باقیات‌الصالحات همه‌کسانی که در این راه تلاش کرده‌اند، قرار گیرد.
وی تصریح کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت، وظیفه اخلاقی و انقلابی و فرمان ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری است و نیروهای ارزشی، ولایی و فعالان فرهنگی و انقلابی باید با وحدت و همدلی، همه تلاش خود را برای پیشبرد اهداف مقدس و متعالی شهدا و این مجموعه به کار بگیرند.
در این آیین از زحمات جواد کمالی قدردانی و محمد فتوحی به عنوان مدیر گنجینه ایثار و شهادت اردکان معرفی شد .
در سال 1391 گنجینه ایثار و شهادت توسط مرحوم محمد مروتی پایه گذاری و سپس مدیریت آن به جواد کمالی داده شد در این دوران یک گروه جوان به صورت جهادی در این مجموعه در حال فعالیت بودند .
این مجموعه با همکاری شهرداری ، فرمانداری ، سپاه پاسداران ، خیرین و مردم با هزینه چهار میلیارد ریال و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جمع آوری آثار فیزیکی شهدا ،جانبازان و ایثارگران برپا شد که تاکنون هشت هزار نفر از آن بازدید کردند.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 2047/ خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.