به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی شامگاه یکشنبه در دیدار اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زیرکوه همچنین هرگونه آفت و آسیب را از مصادیق منکر در جامعه دانست و گفت: پیداست که در آموزش های لازم و حفظ شرایط امر به معروف و نهی از منکر آنچه موجب ارتقای انسان می شود، باید صورت پذیرد.
وی رشد جامعه را در گرو پیشگیری از آسیب ها و دفع و مبارزه با آنها عنوان کرد و افزود: متأسفانه شبهاتی نظیر «امر به معروف و نهی از منکر دخالت در کار دیگران است»، «ما را در قبر شما نمی ‌گذارند» و «به من چه ربطی دارد» در جامعه وجود دارد که باید نسبت به آن حساسیت بیشتری ایجاد شود.
امام جمعه بیرجند مصداق این موضوع را سرنشینان یک کشتی توصیف کرد که اگر یک نفر بخواهد محل نشستن خود را سوراخ کند و دیگران او را از این کار نهی نکنند آب تمام کشتی را فراگرفته و جان همه افراد به خطر می افتد.
وی ادامه داد: حتی کسانی که این توهمات و شبهات را مطرح می کنند نیز آن را باور ندارند اما افراد ساده لوح در سطوح پایین تر این تفکرات را به راحتی می پذیرند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: برخی وجود آزادی را بهانه ای برای به حاشیه بردن امر به معروف و نهی منکر می دانند اما در واقع اگر جلوی آفت های اجتماعی گرفته نشود آزادی انسان ها از بعد معنوی محدود می شود.
وی تصریح کرد: وقتی منکرات شیوع پیدا کند دیگران را تحت تأثیر قرار می ‌دهد و فردی که مرتکب منکر می‌ شود آزادی دیگران را سلب کرده در عین حالی که ادعا می ‌کند با امر به معروف و نهی از منکر جلوی آزادی دیگران را نگیرید.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان جنوبی با بیان اینکه اهل منکر آزادی افراد را سلب می کنند افزود: اگر یک معتاد یا قاچاق فروش آزاد باشد و افراد معتاد شوند آزادی دیگران سلب می شود و هیچ کسی این مساله را نمی پذیرد.
وی با اشاره به تضییع حقوق دیگران در بسیاری از مسایل اقتصادی فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد: باید در راستای مقابله با شبهه افکنی‌ها انواع آموزش ‌ها برای آمران به معروف و ناهیان از منکر برگزار شود تا وقتی با جنجال‌ ها مواجه شدند بتوانند رفع شبهه کنند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: همانطور که شیوع یک بیماری مثل وبا خطرناک است و باید از گسترش آن جلوگیری کرد، برای آسیب های روحی و روانی با سرمنشا منکرات نیز باید جامعه حساس و محدودیت های لازم برای پیشگیری آن انجام شود.
وی با تقدیر از عملکرد شهرستان زیرکوه در موضوع امر به معروف و نهی از منکر گفت: این موفقیت ها نشان از سلامت ایمانی و روحی مردم منطقه دارد و سلامت معروف همان وحدت کلمه است که با همدلی مسئولان حاصل می شود.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.