به گزارش ایرنا، سیدعلی موسوی گمارانی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل تامین احتماعی استان بوشهر افزود: ملوانان در سفرهای دریایی که حدود 45 روز طول می کشد علاوه براینکه دچار حوادث و آسیب های زیادی بویژه جسمی و جانی می شوند از حقوق پایین و نبود تضمین شغلی نیز برخوردار هستند .
وی اظهارداشت: قانون های وضع شده در ارتباط با حمل و نقل دریایی بدون اینکه اطلاع و آگاهی از مشکلات لنجداران و ملوانان داشته باشند اتخاذ می شود.
رئیس اتحادیه لنجداران و حمل و نقل دریایی استان بوشهر گفت: ملوانان و لنجداران این استان برای تامین معیشت زندگی خود با مشکلات و موانع زیادی روبرو هستند و باید مرکزنشینان درحل آنان نگاه ویژه ای داشته باشند.
وی ادامه داد: بیمه ملوانان نیز از دیگر مشکلات این قشر زحمتکش است که با وجود پیگیری های فراوان و قول های داده شده تاهنوز برطرف نشده است.
وی افزود: مالکان شناورهای باری نیز به عنوان متولی کارگاههای زودبازده بشمار می آیند که بیمه شامل آنان نمی شود.
گمارانی اضافه کرد: باتوجه به اینکه استفاده از معافیت یارانه بیمه شاغلان شناورها 5 نفر تعیین شده این میزان مغایرت با تعداد نیروهایی دارد که در آن مشغول به فعالیت هستند.
مدیرعامل تعاونی لنجداران گناوه گفت: طبق پروانه خروجی به شناورها حداقل خدمه 6 نفر تعیین شده و انتظار داریم سهمیه براساس تناسب با وضعیت موجود درنظر گرفته شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر هم گفت: بمنظور بررسی تعیین و تشخیص مشاغل و سخت و زیان آور کمیته ای در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از چندین عضو تشکیل شده و درصورتی که مدارک و مستنداتی از سنواتی کارفرماها داشته باشند باید به کمیته ارایه تا مطرح و بررسی شود.
عبدالله شیرکوند افزود: مسایل و مشکلات مطرح شده در این نشست بخصوص در ارتباط با ملوانان بصورت مکتوب تهیه تا به ستاد مرکزی سازمان ارسال تا بررسی و تصمیم ویژه ای اتخاذ کنند.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر دارای یک هزار و 437 شناور است که هر یک از آنان زمینه اشتغال 6 تا 9 نفر را فراهم می کنند.
6164/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.