به گزارش ایرنا علیرضا جدیدی روز یکشنبه در نشستی با مدیران شهرستان در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: افراد جویای کار در فضای کنونی اشتغال دچار نوعی سردرگمی شده اند .
وی اضافه کرد: اطلاعات درستی در خصوص شغل افراد در دسترس ما نیست، اغلب مراجعان، متقاضی تغییر شغل و دسترسی به حرفه کم مشقت با حقوق بالاتر هستند که این مساله، کار را برای مسئولان سخت کرد .
معاون فرمانداری اردکان تاکید کرد: مرجعی باید معرفی شود تا افراد جویای کار به آن مراجعه کنند و کارفرمایان فقط از آن مرجع نیروهای مورد نیاز خود را درخواست کنند.
جدیدی تصریح کرد: مطمئنا این سردرگمی با مشخص شدن چنین مرجعی از بین خواهد رفت .
معاون فرمانداری اردکان اظهار داشت : مسکن، اشتغال و ازدواج سه مطالبه اصلی جامعه امروز به ویژه قشر جوان است، لازم است مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.
جدیدی اظهار داشت:این سه موضوع در ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر هستند و کلید حل 2 مساله دیگر اشتغال است چرا که لازمه تهیه مسکن برای خانواده و نیز ازدواج جوانان، اشتغال پایدار و مناسب است.
وی ادامه داد: به گواهی آمار سیر صعودی بیکاری در یزد مشهود و انکارناپذیر است، این رشد می تواند از عواملی چون مهاجرپذیر بودن استان به علت محیط امن جهت زندگی، وجود صنایع مختلف و تعطیلی کارگاه های صنعتی کوچک و بزرگ در دیگر استان ها و افزایش فزاینده فارغ التحصیلان دانشگاهی به ویژه بانوان نشات گرفته باشد.
بر اساس گزارش ها اغلب افراد جویای کار به دفتر امام جمعه، نماینده مجلس و فرمانداری مراجعه می کنند و گفته می شود مراجعه به مراکز کاریابی اردکان بسیار اندک است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردکان نیز گفت: حدود 83 درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
اصغر دشت آبادی اظهار داشت: این اداره 9 نیروی ثابت دارد و از 440 شرکت تعاونی 160 مورد آن فعال و چهار هزار و 851 نفر در بخش تعاون فعالیت دارند.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.