عبدالله شیرکوند روز دوشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در این دیدارها ملوانان مدعی هستند که سال ها در این حرفه مشغول بکار هستند اما در پایان کار سابقه بیمه کمی دارند و مشمول خدمات بازنشستگی نمی شوند.
وی بیمه فعالان عرصه تولید و فرآوری خرما و باربران را از دیگر مشکلات مرتبط با تامین اجتماعی عنوان کرد که برای حل مشکل آنها پیگیری های لازم انجام خواهد شد.
شیرکوند ادامه داد: یکسری از مشکلات موجود مربوط به قانون است و بخشی نیز باید به ستاد مرکزی منعکس شود که بیمه ملوانان از ضرورت هایی است که در نظر داریم با برگزاری نشست هایی با مقام های سازمان تامین اجتماعی کشور تصمیم ویژه ای در این اتخاذ شود.
شیرکوند، دیدارهای مردمی از شهرستان های استان را از اولویت های کاری عنوان کرد و گفت: تاکنون دیدارهای مردمی در 6 شهر استان شامل عسلویه، شعبه های 1 و2 بوشهر، دیلم، برازجان و گناوه انجام شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر اظهارداشت: در این دیدارها از نزدیک با مشکلات و نیازهای جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی بصورت چهره به چهره آشنا و برای حل مشکلات آنان تلاش خواهیم کرد.
وی افزود: در این دیدارها در حوزه های درمانی مراجعه کنندگان زیادی وجود داشت که برای حل مشکلات آنان بزرودی اقدام می شود.
شیرکوند در مورد بیمه قالی بافان گفت: برای بیمه قالیبافان هیچ مشکلی وجود ندارد و در صورتی بیمه آنان قطع می شود که یا خود پرداخت نکنند و یا بازرسان فعالیت نبودن آنان را تایید کنند.
وی بیان کرد: برای بیمه قالیبافان واقعی مقررشده از محل 5 درصد قطع کردن افراد غیر واقعی دراین شغل، متقاضیان جدیدی را در چارچوب قانونی تحت پوشش قرار دهیم.
شهرستان گناوه با جمعیت 103 هزارنفر در شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.