پیام مساعدی روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: با نفوذ توده هوای سرد به این استان از روز گذشته دما در سه شهر دیگر استان بوشهر نیز به زیر 10 درجه رسید و شهرهای برازجان، اهرم و خورموج به ترتیب دمای 8.8، 8.3 و 8.2 درجه سانتیگراد را تجربه کردند.
وی بیان کرد: از روز گذشته دمای هوا در استان بوشهر بطور متوسط بین 4 تا 7 درجه سانتیگراد کاهش یافت.
مساعدی افزود: در این ارتباط تا اواسط هفته جاری به دلیل کاهش قابل ملاحظه دما نسبت به ایجاد تنش دمایی و رخداد صفر فیزیولوژی و در پی آن سرمازدگی در محصولات کشاورزی بویژه در مناطق مرتفع و غیر ساحلی مانند شهرستان های دشتستان، دشتی و جم هشدار داده می شود.
وی گفت: در این ارتباط توصیه می شود تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت احتمالی در مزارع کشاورزی اندیشیده شود.
مساعدی ادامه داد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که سرعت وزش باد شمال غربی طی امروز و فردا روی دریا بویژه مناطق مرکزی و جنوبی خلیج فارس ( در فاصله دور از ساحل) از شدت بیشتری برخوردار است.
وی بیان کرد: بنابراین همچنان در این مناطق دریا مواج و متلاطم پیش بینی شده و برخی نقاط استان وقوع پدیده مه در ساعاتی از شب و اوایل صبح دور از انتظار نیست.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری و در طول روز همراه با وزش باد و گاهی غبار محلی، در برخی نقاط طی ساعاتی از شب و صبح فردا همراه با پدیده مه پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: در این مدت جهت وزش باد بطور غالب شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت 10 تا 36 کیلومتر در ساعت و در سواحل مرکزی و جنوبی در فاصله دور از ساحل گاهی تا 46 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.
مساعدی گفت: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی 60 تا 120 سانتی متر پیش بینی شده که دور از سواحل مرکزی تا 210 سانتی متر نیز می رسد.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا 04:07، مد اول 10:29 ، جزر دوم 14:32 و مد دوم دریا ساعت 21:01 خواهد بود.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.