به گزارش ایرنا، فرج اله شکوهی پور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به وزش باد شدید و گـاهی تندبادهای لحظه ای در سطح استان و بر روی خلیج فارس، به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی، نسبت به افزایش قابل ملاحظه ارتفاع موج و تلاطم دریا در سواحل استان هشـدار داده می شود.
وی بیان کرد: پیش بینی می شود سرعت وزش باد در برخی ساعت ها به بیش از 70 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از 2 متر افزایش یابد.
شکوهی پور اظهار داشت: از اواخر وقت امروز با ورود یک سامانه بارشی به استان بوشهر به تدریج ناپایداری های جوی افزایش می یابد.
وی افزود: پیش بینی می شود بارش پراکنده باران از فردا در نیمه شمالی استان بوشهر آغاز و از پنج شنبه شب و روز جمعه علاوه بر تشدید ناپایداری ها، بارندگی به صورت رگبار باران همراه با رعد و برق، وزش تندباد و احتمال ریزش تگرگ در بیشتر نقاط استان ادامه یابد.
مدیر کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به تقویت و تشدید ناپایداری ها، رگباری بودن بارش ها نسبت به آبگرفتـگی معابر عمومی هشدار داده می شود.
وی گفت: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا نیمه ابری گاهی همراه با غبار محلی و در برخی نقاط همراه با پدیده مه و کاهش دید پیش بینی شده است.
شکوهی پور بیان کرد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت هشت تا 28 کیلومتر در ساعت و از فردا جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا 30 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.
وی گفت: برای 24 ساعت آینده ارتفاع موج دریا در خلیج فارس 30 تا 60 و گاهی تا 90 سانتیمتر پیش بینی شده است.
شکوهی پور افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول 01:28، مد اول دریا ساعت 07:09، جزر دوم ساعت 12:15 و مد دوم ساعت 19:07 خواهد بود.
7212/6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.