پیام مساعدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه های پیش‌یابی هواشناسی نشان می دهد از روز جمعه شرایط برای افزایش سرعت وزش باد شمال غربی روی دریا مهیا می‌شود.
وی بیان کرد: پیش بینی می شود علاوه بر تداوم وزش باد، بر شدت آن طی روزهای شنبه و یکشنبه افزوده شود که این وضعیت تا روز دوشنبه ادامه می یابد.
وی اضافه کرد: انتظار می‌رود در روزهای شنبه و یکشنبه سرعت وزش باد بویژه در بخش‌های مرکزی و جنوبی خلیج فارس به بیش از 50 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از 2.5 متر افزایش یابد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: همچنین در روز جمعه به سبب افزایش موقت ناپایداری های جوی در برخی نقاط نیمه شمالی خلیج فارس و شمال استان، رگبار پراکنده باران و رعد و برق دور از انتظار نیست.
وی ادامه داد: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و در برخی نقاط وقوع پدیده مه و از اواخر وقت امروز همراه با افزایش ابر و فردا روی دریا و قسمت های شمالی و مرکزی استان وزش باد بصورت پراکنده گاهی بارش باران و رعد و برق پیش بینی شده است.
مساعدی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد بطور غالب جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت 8 تا 32 کیلومتر در ساعت و از فردا بتدریج شمال غربی با سرعت 16 تا 44 کیلومتر درساعت است.
وی گفت: ارتفاع موج دریا نیز امروز 30 تا 90 سانتی متر و از فردا بتدریج به 60 تا 120 سانتی متر می رسد.
مساعدی یادآور شد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا 02:06، مد اول 07:52 ، جزر دوم 12:13 و مد دوم 19:02 خواهد بود.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.