به گزارش ایرنا، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور دراین آیین گفت: نوسازی و تجهیز ناوگان ماشین آلات سنگین از برنامه های اولویت های این سازمان است.
حیدر مطاعی افزود: بوشهر از جمله استان هایی است که با تعامل مثبت مجموعه مسئولان استانی با کشور توانست در راستای نوسازی ناوگان ماشین آلات سنگین که نقشی مهم در تامین ایمنی راه ها دارد، گام بردارد.
وی بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت ها نوسازی ناوگان ماشین آلات سنگین که لازمه کار راهداری است همتی ملی و استانی می طلبد.
مطاعی گفت: توسعه راه ها زیربنای توسعه هر کشوری است و سرمایه گذاری در این بخش عمران، آبادانی و ایمنی رابه دنبال دارد.
وی با بیان اینکه میانگین عمر ماشین آلات کشور بالاست اضافه کرد: در زمان حاضر 9هزار و 600 دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری در کشور وجود دارد که باید در برنامه مفصلی نوسازی شوند.
مطاعی اضافه کرد: براساس برنامه، کار تامین 95 دستگاه ماشین آلات سنگین تمام شده و آماده تحویل است و با کمک دولت قرار است 60 دستگاه ماشین آلات سنگین دیگر از نوع گریدر نیز به این آمار اضافه شود.
وی در باره طرح زمستانه راهداری گفت: در این طرح که امسال با توجه به بارندگی ها از اول آبان ماه در سراسر کشور آغاز شد 12 هزار نیروی راهدار با 9هزار و 600 دستگاه ماشین آلات سنگین و 170 راهدارخانه در جاده ها فعال هستند.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: حمل و نقل و راهداری تلفیقی از فعالیت های فرهنگی، عمرانی و آموزشی است که توقع داریم علاوه بر فعالیت عمرانی حضوری موثر در فعالیت های آموزشی و نهادینه سازی فرهنگی ترافیک داشته باشیم.
مهرداد ستوده افزود: در بحث راهداری و حمل و نقل برای کاهش مشکلات نقشه راهی تهیه و تدوین شد و با برنامه محوری و براساس جدول زمانبندی حرکت می کنیم.
وی با اشاره به قابلیت استان بوشهر در بخش گردشگری اظهار داشت: بوشهر بعد از استان های گیلان و مازندران در نوروز سال 1397 رتبه سوم گردشگری را کسب کرد برای حفظ و ارتقای این رتبه طرح بوشهر توریسم 20 22 تهیه شده است.
ستوده بیان کرد: در این طرح 24 روستای هدف و 2 منطقه گردشگری عشایری در شهرستان های دشتی و دشتستان در نظر گرفته شده که با تقویت ناوگان حمل و نقل و راهداری و سایر زیرساخت ها برای جذب هرچه بیشتر گردشگر تلاش می شود.
وی یادآور شد: هدف از اجرای طرح بوشهر توریسم 20 22 حرکت به سمت درآمد پایدار در حوزه شهری، روستایی و عشایری با استفاده از امکانات موجود است.
ستوده اضافه کرد: تلاش می شود با استفاده از امکانات موجود و طبیعت استان بوشهر این طرح در همه روستاها و مناطق عشایری این استان اجرا شود.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: پارسال در اعتبارات ارزش افزوده و آلایندگی چهار هزار و 240 میلیارد ریال تامین شد و در هشت ماه گذشته نیز پنج هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: ناوگان ماشین آلات سنگین راهداری این استان به عنوان نخستین تجربه کشوری نوسازی می شود.
حمید رضا علم افزود: در این ارتباط 11 دستگاه ماشین آلات سنگین شامل 6 دستگاه لودر و کمرشکن، 2 کمپرسی و بالابر، 2 بیل مکانیکی و جرثقیل، یک دستگاه جاروی مکانیزه خیابانی به راهداری استان تحویل شد.
وی بیان کرد: نوسازی ناوگان ماشین آلات سنگین راهداری باهدف تقویت این بخش برای ارائه خدمات بهینه در راه ها و معابر بین شهری و روستایی انجام می شود.
علم اظهار داشت: برای نوسازی ناوگان ماشین آلات سنگین در استان بوشهر 41 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار مصوب داشتیم که از این میزان 37 میلیارد ریال اعتبار تاکنون تخصیص یافته است.
وی یادآور شد: عمر ناوگان ماشین آلات سنگین راهداری استان بوشهر 24 سال بود که با نوسازی آن به 22 سال رسیده است.
علم بیان کرد: در زمان حاضر 243 دستگاه ماشین آلات سنگین در استان بوشهر در مسیر راه ها و در شرایط بحران حضور دارند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.