به گزارش ایرنا، حمیده ماحوزی سه‌شنبه‌شب در نشست بررسی مسایل مناطق اولویت‌دار اجتماعی در فرمانداری شهرستان گناوه افزود: باید با کارشناسی به این قضیه نگاه کنیم و در این ارتباط جلسه جدید شورای فرهنگ عمومی استان به این موضوع اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: داشتن بیش از 900 کیلومتر مرز آبی یک فرصت بسیار خوب برای زندگی مردم و از طرفی آسیب و تهدید جدی به شمار می آید.
ماحوزی با بیان اینکه شهرستان گناوه به عنوان یکی از شهرهای آسیب خیز معرفی شده است، گفت: عسلویه به عنوان قطب و پایتخت انرژی کشور با تهدید جدی از لحاظ رفتارهای اجتماعی مواجه است و باید کارهای فرهنگی نیز در این نقطه موردتوجه قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان بوشهر افزود: چرا باید شهرستان گناوه به عنوان یک شهر آسیب خیز معرفی شده باشد که شاید بخشی از علت آن به شغل های کاذب بوجود آمده و مهاجرانی که برای کار وارد آن می شوند، برگردد.
وی اظهارداشت: باید گفتنی ها گفته شود و بدانیم کجا هستیم و بچه های ما در چه وضعیتی قرار دارند.
ماحوزی گفت: بودجه این مدیریت در فصل فعالیت های فرهنگی ناچیز است و باید حمایت خاصی در این زمینه صورت گیرد.
وی ادامه داد: بودجه پارسال فرهنگی صفر بوده و امسال نیز تنها 400 میلیون ریال اختصاص یافته که پاسخگوی کارهای فرهنگی نیست.
وی اظهارداشت: در سال های 1395 و 1396 این استان جزو استان هایی بود که بیشترین برنامه، جشنواره و نشاط اجتماعی و تئاتر انجام شده و با کمبود بودجه نمی توان چنین برنامه هایی را اجرا کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان بوشهر گفت: در بحث آسیب های اجتماعی در این استان باید به آموزش اهمیت قایل و برنامه ریزی خاصی شود که دراین زمینه مدارس و خانواده ها باید جدی گرفته شوند تا فرزندان به مسایل حساس و نه گفتن و بله بموقع را یاد بگیرند.
وی اظهارداشت: در استان بوشهر بیشتر در زمینه مباحث آسیب های اجتماعی درمان صورت می گیرد که باید به پیشگیری اهمیت دهیم.
ماحوزی گفت: در سال گذشته به منظور نشاط اجتماعی در استان 400 اجرای صحنه ای موسیقی برگزار شد و خیلی ها ایراد گرفتند که به خدمت امام جمعه بوشهر رسیده و گزارش کاملی از مثبت بودن این برنامه دراین زمینه ارایه کردم.
وی ادامه داد: به لحاظ استقبالی که از موسیقی صحنه ای تحت نظارت این اداره کل صورت گرفته باعث شده تا برنامه های زیرزمینی تا حدود خیلی زیادی کم شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان بوشهر گفت: مردم نشاط اجتماعی لازم دارند و از فرماندار گناوه انتظار داریم در این زمینه بیش از پیش تلاش کند.
وی افزود: این مدیریت آمادگی اعطای امتیاز خانه‌های فرهنگ و هنر در همه شهرها و روستاهای استان باهدف کارهای فرهنگی را دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: امتیاز خانه فرهنگ و هنر به هر کتابخانه ای که در کنار کار کتابخانه‌ای خود کارهای فرهنگی هم انجام دهد، اعطا می شود.
وی اظهارداشت: فرهنگ و ارشاد اسلامی از لحاظ کتاب و تجهیزات و هم دربرنامه های اجرایی مانند موسیقی و تئاتر یا هر برنامه دیگر در کنار این خانه های فرهنگ خواهد بود.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.