به‌ گزارش ایرنا، مدیر بحران اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: مانور امداد جاده ای براساس شیوه نامه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با نظارت اداره کل مدیریت بحران استانداری این استان برگزار شد.
قاسم مسعودی افزود: براساس مطالعات انجام شده 60 درصد از مرگ و میرهای ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌ها دقایقی پس از وقوع تصادف رخ می‌دهد.
وی اضافه کرد: با این شرایط امدادرسانی سریع پس از وقوع تصادفات بسیار حائز اهمیت است و از آن به‌عنوان لحظه طلایی نام برده می‌شود.
مسعودی ادامه داد: براین اساس مانور امداد جاده ای به منظور ارتقای سطح خدمت‌رسانی جاده‌ای و کاهش صدمات و تلفات و فراهم شدن زمینه همکاری و انسجام دستگاه‌ها در عملیات امداد رسانی و دستیابی به ارزیابی و سنجش مورد قبول سازمان‌های مرتبط برگزار شد.
وی بیان کرد: این مانور بدون اطلاع قبلی برگزار شد تا جایی که هیچ یک از دستگاه‌های خدمت‌رسان از زمان و مکان آن مطلع نبودند.
مسعودی یادآور شد: زمان تماس با هریک و زمان رسیدن آنها ثبت شده که ارزیابی آنها توسط ادرات کل راه و شهرستازی کل و مدیریت بحران استانداری انجام و در نشست آینده کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان بوشهر مطرح می‌شود.
مسعودی بیان کرد: مقرر است این مانور هر ماه در یکی از محورها‌ی استان و در ساعت های مختلف شبانه روز و شرایط آب و هوایی متفاوت و با سناریوهای گوناگون برگزار شود.
6043/6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.