ارسلان شکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گردنه قوشچی 14 کیلومتر طول دارد که با 24 کیلومتر گاردریل در باند رفت و برگشت و 6 عدد چراغ چشمک زن و روشنایی به طول 14 کیلومتر ایمن سازی شد.
وی با تاکید بر اهمیت حذف نقاط حادثه خیز از اولویت های اداره کل راه و شهرسازی در اجرای پروژه های ایمن سازی جاده ای است، اضافه کرد: در راستای ارتقای سطح ایمنی و کاهش تلفات انسانی در تصادف های جاده ای و نیز حذف نقاط حادثه خیز استان عملیات ایمنی در گردنه ها آغاز شده است.
وی ادامه داد: گردنه 'ایلانلو' در محور ارومیه - مهاباد به طول 2.5 کیلومتر با 5.4 کیلومتر گاردریل زنی و ایجاد روشنایی در کل مسیر و همچنین گردنه جاده سرو به طول چهار کیلومتر با اجرای سه کیلومتر گاردریل و نیز گردنه سد شهرچای به طول 3.5 کیلومتر با اجرای 2 کیلومتر گاردریل ایمن سازی شد.
وی اضافه کرد: آماده سازی محور شهید کلانتری و محور ارومیه - سلماس از دیگر اقدامات این اداره کل است که با هدف برگزاری مسابقات تور آذربایجان انجام شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: عملیات اجرایی در این محورها شامل عملیات چاله پرکنی، لکه گیری آسفالت، اصلاح و مرمت سرعت گیرهای غیراستاندارد است.
'شکری' از اجرای خطوط جدید و احیای خطوط امحا شده در 13 کیلومتر در محورهای شهرستان ارومیه طی 2 ماه گذشته خبر داد و افزود: هدف از اجرای طرح خط کشی در مکان های ضروری در تمامی محورها افزایش ایمنی محور، آگاهی دادن به کاربران راه به خصوص در زمان مه گیر بودن مناطق کوهستانی در شب با دید محدود و تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جداکننده وسط است.
به گزارش ایرنا، محورهای ارومیه- سلماس، ارومیه – قوشچی، ارومیه – اشنویه، خوی – ایواوغلی، شوط به مرگنلر و مهاباد – سردشت از جمله جاده های پر خطر آذربایجان غربی است و تعداد کثیری از تصادف های جاده ای استان در آنها به وقوع می پیوندد.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.