علی خانقائی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان روکش آسفالت در جاده های اصلی، فرعی و روستایی و با هدف ارتقای ایمنی جاده ها و رفاه حال مسافران انجام شده است.
وی ادامه داد: برای اجرای این مقدار روکش در جاده های سیستان و بلوچستان 110 هزار و 106 تن آسفالت با اعتبار حدود 440 میلیارد ریال استفاده شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان طول راههای ارتباطی اصلی و فرعی استان را بیش از 10 هزار کیلومتر عنوان کرد و افزود: عملیات روکش آسفالت در مسیرهای ارتباطی استان به تناسب اعتبارات و تامین قیر از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در برنامه این اداره‌ کل قرار دارد.
خانقائی ادامه داد: همچنین روکش آسفالت در راه های ارتباطی بر اساس میزان تخریب و آسیب وارد شده به آنها در اولویت این اداره کل قرار می گیرد.
وی یکی از مهمترین زیر ساخت های توسعه هر منطقه را جاده عنوان کرد و افزود: بهبود وضعیت جاده ها می تواند زمینه کاهش تصادفات و تلفات جاده ای را فراهم کند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات انجام شده در مسیر سراوان - خاش گفت: برای افزایش حمل و نقل ایمن و روان و به منظور پیشگیری از تصادف ناشی از برخورد رخ به رخ وسایط نقلیه قرارداد فاز نخست عملیات بهسازی و روکش آسفالت محور قدیمی خاش - سراوان با اعتبار 46 میلیارد ریال با پیمانکار منعقد شده است.
خانقائی با بیان اینکه هم اینک این قرار داد در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده است در این مرحله عملیات راهسازی در مسیر گشت تا سراوان به طول 60 کیلومتر انجام شود.
وی اضافه کرد: طول کل این مسیر 155 کیلومتر است که پس از اتمام تمام فازهای اجرایی رانندگان وسایط نقلیه می توانند در مسیر خاش - سراوان در 2 لاین رفت و برگشت تردد کنند.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.