به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری روز دوشنبه در آیین تجلیل از کتابداران این شهرستان افزود: فعالان این عرصه باید با برنامه ریزی مناسب در جهت اعتلای فرهنگ مطالعه گام بردارند.
وی اظهارداشت: ایجاد کتابخانه های سیار، ایستگاه مطالعه در مساجد و بانک ها و ارایه ایده های نو می تواند میزان مطالعه مفید را در این شهرستان افزایش دهد.
امام جمعه دیلم اضافه کرد: الفت با کتاب بهترین توفیق است و کتابداران باید بدون در نظر گرفتن مسائل مادی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه بیشتر میان جوانان گام بردارند.
رئیس اداره آموزش پرورش دیلم گفت: دانش آموزان می توانند با مطالعه سطح آگاهی خود را در جامعه بالا ببرند و برای ارتقای علم و دانش کوشا باشند.
عباس امید افزود: تقویت کتابخانه های مدارس با همت نهادهای مربوطه می تواند گامی بسیار مهم برای ترویج و گسترش کتاب خوانی در میان دانش آموزان باشد.
رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دیلم گفت: راه اندازی کتابخانه ها در پارک ها و فضاهای عمومی اقدامی مثبت برای تبلیغ و گسترش فرهنگ مطالعه درجامعه است.
قمر غلامیان افزود: به منظور ترویج فرهنگ کتاب خوانی باید در همه مناسبت ها در جهت معرفی این حرکت فرهنگی گام برداشت.
رئیس کتابخانه عمومی دیلم گفت: آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان گام های مثبتی در زمینه کتاب و کتاب خوانی برداشته اند که می تواند زمینه ساز خوبی برای این حرکت فرهنگی باشد.
مجتبی خدری، به فعالیت های این نهاد در حوزه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: با راهنمایی کتابداران در آینده شاهد پیشرفت خوبی هستیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم گفت: هفته کتاب بهترین فرصت برای ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی است.
زهره محنایی افزود: فرهنگ سازی مطالعه و ایجاد ارتباط بین کتاب و آحاد جامعه می تواند از دستاوردهای این هفته باشد.
وی یادآورشد: این اداره در طول هفته کتاب و کتاب خوانی برنامه های مختلفی اجرا کرده است.
شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر قرار دارد.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.