به گزارش ایرنا هادی سلگی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران تقارن روز معلم با میلاد با سعادت مهدی موعود(عج) و نیمه شعبان را افتخاری بزرگ برای جامعه فرهنگیان دانست و افزود: این تقارن را به فال نیک می گیریم.
وی اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته معلم زنگ سپاس در تمامی مدارس این شهرستان نواخته می شود و با سرکشی از مدارس، هفته معلم را به معلمان تبریک می گوییم.
وی دیدار با امام جمعه و فرماندار ویژه ملایر، تجلیل از معلمان موفق و نمونه استانی و کشوری، تجلیل از معلمان بازنشسته سال 96، برگزاری مسابقات متنوع ورزشی، یادواره 37 شهید فرهنگی و حضور فرهنگیان در نماز جمعه را از دیگر برنامه های هفته معلم برشمرد.
سلگی ادامه داد: همچنین از 15 تا 19 اردیبهشت ماه درمانگاه فرهنگیان ملایر به مدت پنج روز به صورت رایگان به فرهنگیان خدمات ارائه می دهد.
وی با بیان اینکه اولویت ما اطاعت از قانون، قانون مداری و پیشبرد اهداف نظام آموزش و پرورش است بیان کرد: برای ارتقای سطح فرهنگ، دانش و اطلاعات مردم باید رسانه ها نیز در کنار ما باشند.
وی با تقدیر از تلاش های صادقانه اصحاب رسانه، آنان را بازوان توانایی در کنار آموزش و پرورش دانست و افزود: برای رسیدن به هدف رسانه ها باید همراه ما باشند، چراکه با یک تعامل سازنده و دو سویه می توانیم به اهداف برسیم.
سلگی ادامه داد: در مدت زمانی که هدایت تحصیلی دانش آموزان به عنوان یکی از برنامه های ویژه آموزش و پرورش اجرا می شود باید رسانه ها در راستای توجیه و آگاه سازی والدین به آموزش و پرورش کمک کنند تا بتوانیم تصمیم درستی بگیریم.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه حدود سه هزار دانش آموز ملایری از پایه 9 به پایه دهم می روند، باید هدایت تحصیلی این تعداد دانش آموز را به طور کارشناسانه انجام دهیم تا با مشکل مواجه نشویم.
مدیر اداره آموزش و پرورش ملایر همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز ملایر پس از ماه مبارک رمضان گفت: شعار امسال ما در این جشنواره، تجهیز مدارس است و این امر موضوع اصلی مجمع خیران مدرسه ساز در جشنواره خیران است.
سلگی با اشاره به اقدامات ارزنده و ماندگار خیران مدرسه ساز در ملایر بیان کرد: در حال حاضر یک مدرسه خیرساز در پایه متوسطه اول دخترانه در میدان سرو ملایر در حال احداث است که در مهرماه امسال تکمیل و به بهره برداری می رسد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات آموزش و پرورش و کمک های ارزشمند خیران در ساخت مدارس، جز سه کلاس متوسطه اول دخترانه اسلامشهر آق گل که در مدرسه ابتدایی این شهر دایر است، هیچ مدرسه کانکسی در این شهرستان نداریم.
سلگی ادامه داد: در این راستا با کمک بنیاد برکت مدرسه ای در اسلامشهر آق گل در حال ساخت است که پیش بینی می شود تا سال تحصیلی مهر امسال تکمیل و تحویل دانش آموزان داده شود.
وی با بیان اینکه از سال آینده پایه دوازدهم در مدارس استقرار می یابد افزود: تغییر نظام آموزشی امسال با استقرار پایه دوازدهم کامل می شود و تمامی دبیران ما در رشته ای که تحصیل کرده اند، سازماندهی می شوند.
سلگی با اشاره به کمبود نیرو در مقطع ابتدایی بیان کرد: قرار است آموزش ابتدایی کسری نیروی خود را از حوزه هایی همچون آزمون استخدامی، دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان و نیروهای حق التدریس تکمیل کند.
وی گفت: همزمان با ثبت نام دانش آموزان در مدارس، طبق بخشنامه مدیران حق دریافت هیچگونه وجهی را از والدین ندارند و این مصوبه به مدارس ارسال شده است.
به گزارش ایرنا، 12 اردیبهشت ماه مصادف با روز شهادت دکتر مرتضی مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده که با عنوان هفته معلم، مقام معلم گرامی داشته می شود.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.