به گزارش ایرنا، محمدرحیم بهره‌مند روز چهارشنبه در دیدار مسئولان اداره کل استاندارد با نماینده ولی در استان و امام جمعه بوشهر افزود: با تصویب استانداردهای بین‌المللی زعفران، زنیان و اسانس چویل درخواستی این اداره کل در سازمان جهانی استاندارد، این استاندارد تنها مرجع رسمی دنیا برای سنجش استاندارد این محصولات می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین درخواست تدوین استاندارد بین المللی خرمای زاهدی به عنوان یکی از محصولات مهم کشاورزی استان بوشهر نیز به سازمان جهانی استاندارد ارائه شده است.
بهره مند یادآور شد: در کل کشور تاکنون 24 مورد استاندارد بین‌المللی تدوین شده است.
بهره‌مند بیان کرد: استان بوشهر در زمینه تدوین استانداردهای ملی نیز از استان‌های پیشتاز کشور است و سال گذشته موفق به تدوین 104 مورد استاندارد ملی شد و 154 استاندارد را بروزرسانی کرد.
مدیرکل استاندارد استان بوشهر اظهارداشت: استان بوشهر در سال گذشته از لحاظ درصد تحقق عملکرد رتبه نخست و از لحاظ شمار تدوین استاندارد رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داد.
بهره‌مند افزود: هم اکنون 57 آزمایشگاه استاندارد در استان بوشهر فعالیت می‌کنند که از این تعداد، 18 آزمایشگاه دارای گواهینامه‌های جهانی هستند و نتایج آزمون آنها در سراسر دنیا معتبر و قابل قبول است.
وی گفت: همچنین نخستین پروانه ایمنی کشور در حوزه آزمایشگاهی که نتیجه آن جلوگیری از آسیب‌رسانی آزمایشگاه به محیط زیست و کارکنان است، برای یکی آزمایشگاه‌های استان بوشهر صادر شده که بتازگی این پروانه به شرکت اعطا شد.
بهره‌مند ادامه داد: اداره کل استاندارد استان بوشهر دفتر استانداردسازی در دانشگاه خلیج‌فارس راه اندازی و همکاری خود را با پارک علم و فناوری خلیج‌فارس طی انعقاد تفاهم‌نامه آغاز کرده که این مهم، گامی ارزشمند در راستای رسیدن به هدف‌های ترسیم شده این اداره کل است.
وی در ارتباط با توجه استاندارد بوشهر به مقوله آموزش گفت: در یک سال گذشته 33 هزار و 592 نفر ساعت آموزش به ذینفعان این اداره کل ارائه شده است.
بهره‌مند گفت: در این زمینه پنج هزار بسته آموزشی نیز طراحی شده و با هدف آموزش در بین جوامع روستایی و دوردست استان بوشهر توزیع می‌شود.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.