به گزارش ایرنا، ایوب محمودی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این شمار آزمایشگاه ها با سرمایه گذاری 500 میلیارد ریالی در استان بوشهر راه اندازی شده که با فعالیت آنها این استان به یکی از قطب های آزمایشگاهی در کشور تبدیل شده است.
وی بیان کرد: این آزمایشگاه ها یکهزار و 607 قلم کالا را مورد آزمون قرار می دهند که روند صادرات و واردات کالا در بندر بوشهر را به میزان قابل توجهی سرعت بخشیده است.
محمودی یادآور شد: هم اکنون آزمون استاندارد 100 درصد کالاهای تولیدی استان بوشهر و 95 درصد از کالاهای صادراتی و وارداتی در بندر بوشهر در این استان صورت می گیرد.
وی ادامه داد: عمده فعالیت های آزمایشگاه های همکار در قالب نظارت بر کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی و تدوین استانداردها تعریف شده است.
محمودی بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی موجود در این بخش تهیه دستگاه های مورد نیاز آزمایشگاه ها است که در این زمینه به دلیل برخی از تحریم ها با محدودیت هایی مواجه هستیم و در این حوزه سعی می کنیم با اتکا به توان نیروهای داخلی دستگاه مورد نیاز در کشور تولید و آنها را برای آزمایشگاه ها بکار گیریم.
وی گفت: همچنین بوشهر در موضوع تدوین استاندارد ملی نیز از استان های برتر کشور است طوریکه در سال 93 این استان به عنوان نمونه در موضوع تدوین استاندارد معرفی شده است.
محمودی افزود: در این زمینه تاکنون 100 تدوین استاندارد در استان بوشهر تدوین شده است که این روند با فعالیت آزمایشگاه های پیشرفته در چند سال اخیر روند صعودی مطلوبی گرفته است.
وی گفت: اکنون با تدابیر پیش بینی شده نمونه برداری از اقلام وارداتی و صادراتی در گمرک های 2 بندر بوشهر و گناوه صورت می گیرد که این امر فرایند واردات و صادرات را تسریع کرده است.
محمودی یادآور شد: در پنج سال گذشته نیز در ارتباط با فعالیت آزمایشگاه بیشتر برای افزایش کیفی به جای افزایش کمی آنها تلاش شده است.
وی ادامه داد: انجمن آزمایشگاه های همکار استاندارد استان بوشهر که از سال 86 فعالیت های خود را آغاز کرد به عنوان نخستین انجمن در سطح کشور در اداره ثبت شرکت ها و اتاق بازرگانی به ثبت رسید.
محمودی افزود: همچنین این انجمن در موضوع پیاده سازی نظام اچ اس ای ( بهداشتت، ایمنی و محیط زیست) در کشور پیشتاز است.
وی یادآور شد: هم اکنون 700 کارشناس مسئول در آزمایشگاه‌های همکار استاندارد استان بوشهر فعالیت دارند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.