به گزارش ایرنا، دراین نشست که در ادامه سلسه نشست های رسانه و توسعه درخانه سمن های این شهرستان به میزبانی هفته نامه فدک برگزار شد، خبرنگاران به ارایه دیدگاه، راهکارها و برطرف کردن موانع عدیده ای که در ارتباط با توسعه و اشتغال پایدار باتوجه به ظرفیت های منطقه وجود دارد، پرداختند.
توجه به جاذبه‌های گردشگری، سرمایه گذاری و درآمدزایی ازطریق جذب گردشگر، استفاده بهینه از موقعیت بکر ساحل و دریا، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی، نظارت بر تسهیلات اشتغالزایی، توجه به رشد و توسعه متوازن، آموزش نیروهای متخصص و کارآمد، تجهیز و بهبود امکانات کارگاهی هنرستان‌ها و نقش آن در فراهم کردن آینده شغلی دانش آموزان، تسهیل در بوروکراسی اداری، استفاده از ظرفیت فکری نخبگان، انجمن ها و شرکت های دانش بنیان ازعمده نظر دیدگاه ها و راهکارهای بودکه خبرنگاران در این نشست مطرح کردند.
کنترل نرخ تورم و گرانی، تبدیل تهدیدها به فرصت ها نظیر سایت پسماند و فاضلاب، نقد،تحلیل و ارایه دیدگاه ها و امید آفرینی توسط خبرنگاران بصورت هماهنگ و منسجم، ایجاد زیرساخت های گردشگری، استقرار دفتر نمایندگی شرکت نفت، بهره مندی از تاسیسات نفتی و برطرف کردن موانع اشتغال پایدار از جمله همکاری کردن بیشتر بانک ها و پیگیری مسئولان درزمینه اجرایی نشدن طرح پتروشیمی از دیگر محورهای مهم مطرح شده توسط این خبرنگاران بود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناوه هم در این نشست با اشاره به مشکلات پیش روی سرمایه گذاران در شهرستان بر لزوم تامین امنیت فکری آنان تاکید کرد و گفت: ظرفیت و ایده‌های بسیار زیادی در حوزه اشتغال در شهرستان وجود دارد که اگر سرمایه‌گذاران در این زمینه ورود کنند، کارهای مهم در زمینه اشتغالزایی انجام خواهد شد.
حسن غلامی افزود: افراد متمکن زیادی در این شهرستان وجود دارند که می توانند سرمایه های خود را برای کارهای تولیدی داخلی و رونق و پیشرفت منطقه هزینه کنند اما بدلیل نداشتن امنیت فکری به عنوان یک معضل پرهیز می کنند.
وی اظهارداشت: آموزش و فراگیری مهارت های فنی وکسب تخصص از نیازهای ضروری برای فارغ التحصیلان و افراد جویای کار در شرایط کنونی است که بدلیل نادیده گرفتن آن، امکان بکارگیری آنان در شرکت ها و تاسیسات نفتی دشوار و میسر نمی شود.
وی افزود: باتوجه به اینکه اداره کار متولی ایجاد اشتغال نیست و در زمینه روابط و مسایل و مشکلات بین کارفرما و کارگر معطوف شده، بیشترین مراجعه‌ها در زمینه اشتغال است که در کل کشور بوده و این شهرستان نیز مستثنی نیست.
غلامی گفت: بیشتر کسانی که برای اشتغال مراجعه می‌کنند فاقد تخصص لازم برای تصدی شغل های مختلف هستند و در این حوزه افراد متخصص بسیار اندک وجود دارد که لازم است به آموزش افراد متخصص در دانشگاه ها توجه ویژه ای شود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناوه با اشاره به تسهیلات خوبی که دولت در زمینه گردشگری و بوم گردی پرداخت می کند، افزود: درصورتیکه اهالی در حوزه گردشگری و بوم گردی طرح، ایده و توانایی کار دارند، به این اداره مراجعه کنند.
وی اظهارداشت: شهرستان گناوه در زمینه جذب سهمیه تسهیلات اشتغالزایی روستایی و فراگیر بهتر از دیگر شهرستان های استان بوشهر عمل و با جذب 260 میلیارد ریال بیشترین میزان اعتبار ات را اخذ کرده که بیشتر آن روستایی و طرح های بسیار خوبی در دست اجراست.
وی گفت: احداث کارخانه جوجه کشی و کشتارگاه طیور از مهم ترین طرح های دردست اجرا در روستاهای این شهرستان است که زمینه جذب اشتغال زیادی از جوانان جویای کار را فراهم می کند.
غلامی افزود: مستقرشدن دفاتر شرکت نفتی در گناوه و جذب افراد جویای کار در آنان به رغم پیگیری های فراوان مسئولان مربوطه محقق نشده که امیدواریم با همت و تلاش مسئولان و نمایندگان استان بوشهر در مجلس محقق شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری گناوه گفت: این نشست در ادامه نشست های رسانه و توسعه با دستور کار بررسی جمع بندی جلسات قبل باموضوع گردشگری و راهکارهای توسعه اشتغال پایدار در این شهرستان برگزار شده است.
حسین امیری افزود: نشست های توسعه و رسانه به عنوان یک نشست نخبگی و هم اندیشی صاحبنظران به دنبال ارایه راهکار و جهت دهی به سمت توسعه بیشتر شهرستان و رفع موانع در این زمینه است.
وی بااشاره به تهیه خبر و گزارش هایی که خبرنگاران تاکنون پیرامون توسعه این شهرستان انجام دادند، گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران شهرستان باید بیشتر تلاش کرده و مطالب بیشتری را در رسانه‌ها خود منعکس کنند.
امیری اظهارداشت: نشست های برگزار شده با اصحاب رسانه از کیفیت خوبی در مقایسه با دیگر نشست های دیگر گروه ها و اقشار برخوردار بوده که امیدواریم این روند همچنان تداوم یابد.
وی گفت: میزان تاثیر و پررنگ بودن رسانه ها در پیشرفت و رونق این شهرستان به خود خبرنگاران بستگی دارد و باید در این زمینه تلاش و همت مضاعف و ایفای نقش کنند.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری گناوه افزود: نظارت جمعی و رسانه‌ای بسیار موثرتر از نظارت دولتی است و رسانه‌ها باید با جهت‌دهی افکار عمومی، جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کنند که تحقق آن به خود رسانه برمی‌گردد که بتواند آن را درمسیری مناسب هدایت کند.
وی گفت: وقتی رسانه‌ها در مطرح کردن مسایل و مشکلات منظقه خود ثابت قدم باشند مسئولان نیز ملزم به پاسخگویی می شوند.
شهرستان گردشگری گناوه در شمال استان بوشهر در جوار تاسیسات و شرکت های نفتی و دارای ظرفیت و قابلیت های بالقوه ای از جمله ساحل، تجارت و بازار تجاری است.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.