به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در دیدار با مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به مناسبت هفته ملی دریانوردی افزود: اکنون یکی از عوامل مهم رشد اقتصادی، کرانه است که باید در این مقوله اهتمام جدی تری ایجاد شود.
وی بیان کرد: اقتصاد کرانه‌ای، تلفیقی از پیشکرانه و پسکرانه است و به عنوان یکی از بزرگترین شاخص ‌های توسعه و پیشرفت از حیث سرزمینی و جغرافیای کرانه‌ای است.
صفایی بوشهری ادامه داد: هم اکنون بسیاری از کشورهایی که دارای کرانه و ساحل هستند درصد بالایی از آمار تولید ناخالص ملی آنها مرتبط بر اقتصاد کرانه‌ای است.
وی افزود: آبراه‌ها برای سرزمین‌هایی که دارای این مزیت هستند یک نعمت بسیار بزرگ برای توسعه و پیشرفت اقتصادی، برخورداری از قدرت رقابت بین المللی و ایجاد ارتباط در حوزه های مختلف با محیط پیرامونی است.
صفایی بوشهری ادامه داد: در استان بوشهر با دارا بودن طول ساحل بسیار زیاد، باید از این نعمت استفاده بیشتری شود و در این ارتباط برنامه ریزی‌های بسیار مدونی صورت گیرد.
وی اظهار داشت: ظرفیت‌های استفاده از اقتصاد دریا باید در استان بوشهر گسترش پیدا کند که یکی از آنها، توسعه زیرساختی است.
در این دیدار سیاوش ارجمند زاده مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گزارش مفصلی از فعالیت های زیر ساختی و عملکرد بندر بوشهر و بنادر تابعه این استان ارائه کرد.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.