تمامی مخاطبان می توانند از طریق پست الکترونیکی News@jamaran.ir و در شبکه های اجتماعی فیس بوک، تلگرام، اینستاگرام و توئیتر jamarannews@ با جماران در ارتباط باشند.

یکی از همکاران رسانه‌ای با ارسال این پیام (#سخن_مخاطبان) نوشت:

حدود یک هفته پیش بود که متأسفانه تست کرونای مادرم مثبت اعلام شد. مادر من حدود دو سالی که از شروع کرونا می گذرد باتوجه‌به شرایط خاص خود و بیماری دیابت از خانه خارج نشده بود و حتی برای گرفتن تست کرونا با یکی از مراکز هماهنگ کردیم و به منزل آمدند. پس از مشخص‌شدن بیماری کووید ۱۹ ایشان، درمان تحت دارو را در منزل شروع کردیم و هر روز سطح اکسیژن ایشان را چک می‌کردیم.

در چند روز گذشته سطح اکسیژن ایشان متأسفانه افت کرد و به حدود ۸۵ رسید. با متخصص طب سالمندان تماس گرفتیم و از آنجایی که طبق تاکید وزارت بهداشت توصیه می‌شود در این شرایط به مراکز درمانی مراجعه نکنید یکی از پزشکان به منزل آمد و بعد از معاینه اولیه و بررسی میزان سطح اکسیژن خون فوراً دستور سی‌تی‌اسکن ریه را دادند.

بعد از تماس با یکی از مراکز تصویربرداری سی‌تی‌اسکن تهران، منشی این مرکز که ماه گذشته خودم در آن مرکز با استفاده از بیمه «سرمد» ویژه روزنامه‌نگاران و اهالی هنر اسکن داده بودم و به‌صورت خودکار از بیمه استفاده شده بود فرمودند که قرارداد ما با بیمه سرمد به اتمام رسیده است و حتی اگر قرارداد تمام هم نشده بود، باتوجه‌به اینکه دستور سی تی را پزشک متخصص عفونی و یا ریه ننوشته، امکان استفاده از بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی سرمد را ندارید و تنها می‌توانید به‌صورت آزاد تصویربرداری را انجام دهید! بعد از آن با مرکز دیگری تماس گرفتم که آن مرکز کلاً انجام سی‌تی‌اسکن ریه را منوط به دستور متخصص عفونی و ریه کرد! در تماس با مرکز دیگری فرد پاسخ دهنده فرمود که اگر بیمه سرمد sos داشته باشید انجام می‌دهیم و با بیمه سرمد معمولی امکان این تست نیست!!!

همچنین بعد از سرچ در اینترنت و  تماس‌های مکرر با بیمه سرمد برای پیگیری این موضوع متأسفانه کسی پاسخگو تلفن آن مرکز نبود. البته یک پاسخ ضبط شده می گفت که با توجه به پایان ساعت اداری منتظر باشید ولی بعد از چند دقیقه شنیدن بوق، هیچ پاسخی داده نشد ؟!

حال سؤال اینجاست، باتوجه‌به تأکیدات وزارت بهداشت مبنی بر عدم حضور بیماران زمینه‌ای و پرخطر در مراکز درمانی آیا امکان ویزیت بیمار توسط پزشک متخصص ریه و یا عفونی عملاً در منزل وجود دارد؟ آیا در شهرستان‌ها که دسترسی به پزشک متخصص عفونی و ریه بسیار کمتر از شهری به‌مانند تهران است، امکان این امر وجود دارد که تمامی دستورات سی‌تی‌اسکن را این پزشکان بدهند؟ آیا بیمه سرمد که کمتر از یک سال پیش برای چهار نفر چند میلیون پول گرفته است، نباید اعلام کند که قراردادش با چه مراکزی به اتمام رسیده و طرف قرارداد های جدید چه کسی است؟ آیا من که بیمه سرمد طرح رفاه که در آن حتی بیمه کرونا هم از قضا وجود داشت را انتخاب کردم و مبلغی برای آن هم پرداخت کردم نباید بتوانم از این بیمه که یک سال از آن نگذشته استفاده کنم؟ آیا وضعیت اورژانسی فعلی، ساعت اداری سرش می شود؟ اصلا آیا نظارتی بر انواع بیمه های پایه و تکمیلی وجود دارد؟ چرا حق بیمه پایه قبل از این که حقوق به حساب افراد واریز شود تا ریال آخر کسر می شود و بیمه تکمیلی نقدا پرداخت می شود اما به هنگام ضرورت، هیچ فریادرسی نیست؟! جالب است که جهت روشن شدن تکلیف با صندوق بیمه هنرمندان که مسئول بیمه تکمیلی روزنامه نگاران نیز هست، تماس گرفتم اما آنجا هم یک پیام ضبط شده فقط می‌گفت شما بعد از ساعت اداری تماس گرفته اید! چرا حق بیمه تکمیلی را می شود ۲۴ ساعته واریز کرد اما فقط در ساعت اداری باید مریض شد؟!

به‌هرحال با تمامی مشکلات بالاخره دیشب توانستیم مادرم را در یکی از بیمارستان‌های دولتی تهران بستری کنیم. ضمن تشکر و قدرانی از کلیه زحمتکشان و پرسنل بیمارستان‌های دولتی که این روزها بیشتر از همیشه درگیر این ویروس منحوس و در خط مقدم مبارزه با آن هستند اما ازدحام  بیماران بدحال تهرانی و شهرستانی در اطراف اورژانس بیمارستان، صدای سرفه‌های پیوسته آنها، کمبود تخت به حدی که کادر بیمارستان مجبور به پذیرش بدحالترین بیماران می‌شوند، بیماران بدحالی که در مسیر و معابر منتهی به اورژانس و حتی روی صندلی‌های اورژانس نشسته‌ یا از حال رفته اند و ... بدون تردید صحنه‌های دلخراش و آخرالزمانی را در ذهن متبادر می‌کند که وصف آن از قدرت کلمات خارج است.

«جماران» آمادگی دارد تا نظرات مسئولان را در این مورد منعکس کند.

شما نیز می توانید سوژه ها، اخبار، مطالبات، تصاویر و پیام های خود را از طریق پست الکترونیکی News@jamaran.ir و در شبکه های اجتماعی فیس بوک، تلگرام، اینستاگرام و توئیتر jamarannews@ برای ما ارسال کنید.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
16 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.