روبرت وود سفیر آمریکا در لندن به تازگی در مقاله ای در روزنامه ساندی تلگراف از دولت انگلیس خواست در موضوع برنامه هسته ای ایران از آمریکا جانبداری و از توانمندی و امکانات دیپلماتیک خود برای اعمال فشار بر ایران استفاده کند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از اظهارات سفیر آمریکا در انگلیس علیه برجام که خواستار فشار بر ایران شده بود، انتقاد کرد.

ماریا زاخارووا روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی که این بار در منطقه کالینین گراد در غرب روسیه برگزار شد، اظهارات سفیر آمریکا در انگلیس درباره برجام و فشار بر ایران را نادرست و بیجا خواند. 

روبرت وود سفیر آمریکا در لندن به تازگی در مقاله ای در روزنامه ساندی تلگراف از دولت انگلیس خواست در موضوع برنامه هسته ای ایران از آمریکا جانبداری و از توانمندی و امکانات دیپلماتیک خود برای اعمال فشار بر ایران استفاده کند.

خانم زاخارووا به کنایه گفت: گویا به عقیده سفیر آمریکا، کسی واشنگتن و لندن را مامور کرده است که مواظب رفاه تهران باشند، این یک موضع بی اساس است. 

**آمریکا در جنگ تجاری و تحریم ها به منافع این کشور توجه نمی کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه درادامه نشست خبری گفت:آمریکاجنگ تجاری باکشورهای مختلف راه می اندازدوسیاست تحریم را اعمال می کند و از منافع ملی خودش هم پیروی نمی کند بلکه تنها به منافع گروه خاصی توجه دارد. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: حتی نزدیک ترین شرکای آمریکا از طرف این کشور تحت فشار قرار دارند، به عنوان مثال دولت کانادا که همواره علاوه بر حمایت از ایالات متحده از سیاست های این کشور نیز پیروی می کرد از طرف واشنگتن تحت فشار قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه مساله چیز دیگری است، اظهارداشت: مساله این است که هر چهار سال یا هشت سال یک بار این منافع که واشنگتن آن را ملی می خواند تغییر می کند و کاملا برعکس می شود. 

زاخارووا ادامه داد:به طور مثال آمریکا تا چند سال پیش همکاری مالی و اقتصادی با ایران و کاهش تنش را سودمند می دید اما اینک وضعیت کاملا تغییر کرده و با ایران به دشمنی می پردازد.

**سازمان ملل از کلاه سفیدان حمایت می کند 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه گذری به موضوع کلاه سفید ها زد. سازمانی که به عقیده روسیه توسط انگلیس هدایت می شود و کارش در سوریه، حمایت از تروریست ها و نشان دادن چهره ای غیر واقعی از دولت قانونی سوریه و حامیان این کشور در امر مبارزه با تروریست ها بود.

وی گفت: متاسفانه با خبر شده ایم که سازمان ملل از این گروه با وجهه جعلی که غربی ها برای آن ساخته اند، حمایت می کند.

زاخارووا با طرح این پرسش که چرا امروز که مردم سوریه به حضور کلاه سفیدها در کشورشان برای کمک های انسانی نیاز دارند، آنها سوریه را ترک کرده اند؟ پاسخ داد: زیرا اعضای این گروه با دریافت مبالغ هنگفت اخبار جعلی در سوریه تولید و به جهان مخابره می کردند و با صحنه سازی حملات شیمیایی در این کشور به دولت سوریه ضربه زدند. 

بر اساس اطلاعات رسانه ها، گروه کلاه سفیدها در سوریه با گروه های افراط گرا ارتباط نزدیک داشت و به ادامه مناقشه در سوریه و مطرح شدن اتهام های بی اساس علیه دولت بشار الاسد کمک می کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.