سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران (برنامه جامع اقدام مشترک - برجام) در راستای منافع ملی آمریکا نبود بلکه خواسته گروه کوچکی در آمریکا بود که برای تحقق این مساله لابی کرده بودند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تحریم های اعمال شده آمریکا علیه ایران، برای خاورمیانه مخرب است.

'ماریا زاخارووا' پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در وزارت امور خارجه روسیه گفت: آمریکا در مورد برجام علیه خواسته بسیاری از کشورها اقدام کرد.

وی افزود: خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران (برنامه جامع اقدام مشترک - برجام) در راستای منافع ملی آمریکا نبود بلکه خواسته گروه کوچکی در آمریکا بود که برای تحقق این مساله لابی کرده بودند.

وی با بیان اینکه اقدامات آمریکا علیه ایران فراملی است و کشورهای دیگر را نیز در برمی گیرد، گفت: بارها اعلام کردیم که سیاست آمریکا درباره برجام غیرسازنده است و واشنگتن برخلاف خواسته بسیاری از کشورها در مورد این توافق بین المللی عمل می کند. 

وی با اشاره به اینکه در مورد برجام شاهد نقض معیارهای بین المللی و قطعنامه 2231 شورای امنیت هستیم، یادآور شد: کاملا بدیهی است که خروج آمریکا از برجام، برای تسویه حساب سیاسی با ایران صورت گرفت؛ آمریکا می خواهد مانع همکاری ایران با شرکای خارجی از جمله اروپا شود چرا که پس از عقد برجام شرکت های بزرگ اروپایی برای همکاری با ایران قرارداد امضا کردند. 

وی بار دیگر تاکید کرد که روسیه تحریم های آمریکا علیه ایران را غیرقانونی و غیرسازنده می داند و افزود: ما به برجام پایبند هستیم و سایر کشورهای شرکت کننده در این توافق بین المللی نیز به آن پایبند هستند و برای حفظ آن تلاش می کنند چرا که برجام به جامعه جهانی تعلق دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.