به گزارش جماران؛ عصرایران نوشت: روز گذشته، خبرنگاران به ساختمان مرکز مخابرات امام(ره) رفتند تا ببینند آدرسی که رئیس سازمان پدافند عامل داده بود درست است یا دروغ. 

چند روز پیش، غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفته بود: «متأسفانه کمترین حمایتی از شبکه‌های داخلی نشده و سرورهای تلگرام، در اختیار هاتگرام و طلاگرام قرار گرفته است؛ در صورتی که می‌توانستند آن‌ها را به پیام‌رسان‌های داخلی بدهند. سرورهای هاتگرام و طلاگرام در طبقه نهم ساختمان مرکز امام(ره) وزارت ارتباطات قرار دارند و شما با مراجعه به طبقه نهم ساختمان دیتاسنتر مرکز امام خمینی(ره) می توانید ببینید سرورهایی که برای تلگرام بوده، در اختیار هاتگرام و طلاگرام قرار گرفته است؛ در صورتی که می توانستند آنها را به شبکه های اجتماعی بومی بدهند اما ندادند.»

در پی این اظهارات، وزیر ارتباطات اعلام کرد که وجود نداشتن سرورهای هات گرام و تلگرام طلایی در یکی از ساختمان‌های وزارت ارتباطات را می توان به راحتی ثابت کرد.

وی از خبرنگاران دعوت کرد برای بازدید از طبقه نهم ساختمان زیرساخت در میدان امام خمینی بروند. دعوتی که اجابت شد و خبری از سرورهای ادعایی نبود.

این اولین باری نیست که دروغ، فضای سیاسی ومدیریتی کشور را آلوده می کند و ای کاش ، همین یک مورد بود تا می شد آن را حمل بر خبط و خطا کرد. اما نگاهی به آرشیو حکایت از آن دارد که یک جریان دروغ پرداز، در صدد حاشیه سازی برای کشور است.

همین چند روز پیش بود که ذوالنور، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، تیم مذاکرات هسته ای را متهم کرد که در جریان گفت و گو با آمریکایی ها، برای 2500 نفر از اتباع ایرانی تابعیت آمریکایی گرفته اند! ادعایی که مستمسک توئیت جدید ترامپ شد و البته، هم از سوی مذاکره کنندگان امریکایی، رد شد و هم محمد جواد ظریف صراحتاً گفت که این ادعا از پایه دروغ است. جالب اینجاست که وقتی از ذوالنور خواستند مدرک ارائه دهد طفره رفت و گفت: هر وقت یقه مان را گرفتند مدرک می دهیم. شاید او می دانست که در ایران، یقه مسؤولی را برای دروغگویی نمی گیرند!

ماجرای دروغ پردازی اما دامنه دارتر از این موارد است؛ این چند نمونه را فقط از کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی بخوانید:

* ادعای کریمی قدوسی مبنی بر رأی دیوان محاسبات در انفصال از خدمت وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت از سوی دادستان دیوان محاسبات تکذیب شد. کریمی قدوسی گفته بود: دیوان محاسبات در یک مورد نسبت به آقای نوبخت و طیب نیا اقدام کرده و حکم سنگین انفصال از خدمت برای این دو نفر صادر شده بود. فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات اعلام کرد: این خبر از اساس تکذیب می شود و چنین چیز صحت نداشته است.

* ادعای کریمی قدوسی مبنی بر توافقات هفت‌گانه ایران و آمریکا و وجود هفت برجام از سوی وزارت امور خارجه تکذیب شد. این وزارتخانه در تکذیبیه ای نوشت: ضمن تکذیب این ادعا، آن را کاملا بی اساس، مضحک و نمونه دیگری از افتراهای کذب همیشگی شخص ایشان نسبت به دستگاه دیپلماسی و وزیر امور خارجه کشور می‌داند که مصداق بارز عمل مجرمانه و قابل پیگرد است. وزارتخارجه ادعاهای او را رسما «خیالپردانه» خواند.

* محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اظهارات کریمی قدوسی نماینده مجلس شورای اسلامی ادعای نامه نگاری او به وزیر خارجه آمریکا را خیالبافی خواند و گفت: نه نامه نوشتم، نه ایمیل و نه پیام، «فقط خیالبافی» است.

به گزارش جام جم آنلاین چند روز پیش جواد کریمی قدوسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ادعا کرد که وزارت خارجه ایران نامه ای محرمانه به وزیر امور خارجه آمریکا نوشته و در آن درخواست دیداری محرمانه داشته است.

اگر بخواهیم محصولات جریان دروغ پرداز را یکی یکی نام ببریم، مثنوی هفتاد من کاغذ می شود اما به جای پرداختن به دروغ های مشمئز کننده، به روایتی از امام حسن عسگری(ع) می پردازیم تا بر اساس آن مشخص شود که چرا پلیدی و مشکلات ریز و درست دامن کشور را گرفته است:

جُعِلتِ الخَبائِثُ فی بَیت وَ جُعِل مِفتاحُهُ الکَذِبَ

تمام پلیدی ها در خانه ای قرار داده شده و کلید آن دروغگویی است.(بحار الانوار، ج78، ص377)

اگر اهل بیت(ع) را قبول داریم - که داریم - باید بپذیریم که تا گناه کبیره ای به نام دروغ از این کشور رخت برنبندد، درگیر انواع پلیدی ها و دردها خواهیم بود؛ فرقی هم نمی کند که دروغگو نام اصولگرا بر خود نهاده باشد یا خود را اصلاح طلب بخواند. دروغ، دروغ است و کلید همه پلیدی ها. 

بعد از تحریر:

راستی اگر قصه پینوکیو درست بود، طول دماغ برخی از مسوولان ما چقدر بود؟!

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 967372
  • منبع: عصرایران
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.