انور قرقاش وزیر خارجه امارات مدعی شد: تهران در هفته‌های آتی به این نتیجه خواهد رسید که باید یک توافق جدید با محدودیت‌های جدید ترسیم شود که برنامه هسته‌ای و برنامه موشکی و اقدامات ایران در منطقه را نیز شامل شود.

به گزارش جماران به نقل از «بلومبرگ»، وزیر خارجه امارات متحده عربی در مصاحبه با این رسانه مدعی شده: «ایران مجبور به بازگشت به میز مذاکره برا یک توافق جدید خواهد شد؛ چرا که حمایت اروپایی‌ها از توافق کنونی برای حفظ آن کافی نیست.»

«انور قرقاش» مدعی شد: تهران در هفته‌های آتی به این نتیجه خواهد رسید که باید یک توافق جدید با محدودیت‌های جدید ترسیم شود که برنامه هسته‌ای و برنامه موشکی و اقدامات ایران در منطقه را نیز شامل شود. 

وی مدعی شد: «یک وجه المصالحه ایرانی در اختلافات آمریکا و اروپایی‌ها وجود دارد. این وجه به نظر من دیگر وجود ندارد و یک پیام مشترک به ایران می‌تواند شانس پیدا کردن آلترناتیوها را افزایش دهد.»

بر اساس این گزارش امارات به همراه عربستان سعودی و دیگر کشورهای خلیج فارس از نفوذ فزاینده ایران در منطقه هراس دارند. با توجه به شکست استراتژی‌های آنها علیه ایران در دوران اوباما، آنها با اسرائیل همراه شدند. درخواست‌های آنها توسط ترامپ که توافق هسته‌ای را ترک کرده مورد توجه قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.