یونکر گفت: «در این مقطع زمانی، ما باید جایگزین ایالات متحده بشویم که به عنوان یک بازیگر بین‌المللی توانش را از دست داده و در درازمدت نفوذش را هم از دست خواهد داد.»

به گزارش جماران؛ رئیس کمیسیون اروپا با لحنی تند به تصمیم آمریکا برای خروج از برجام حمله کرد و گفت که این کشور با «وحشی‌گری» به روابط چندجانبه و همکاری‌های دوستانه پشت کرده‌ است.

 سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا بعد از اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در خارج کردن کشورش از توافق هسته‌ای «برجام» قصد دارند این کشور را برای معافیت از تحریم‌های تازه آمریکا تحت فشار قرار دهند.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، «ژان کلود یونکر»، رئیس کمیسیون اروپا با لحنی تند به تصمیم آمریکا برای خروج از برجام حمله کرد و گفت آمریکا با «نوعی وحشی‌گری که تنها می‌تواند مایه حیرت ما باشد» به روابط چندجانبه و همکاری‌های دوستانه پشت کرده است.

یونکر در ادامه گفت آمریکا «دیگر نمی‌خواهد با کشورهای دیگر در سایر نقاط دنیا همکاری کند» و اکنون این اروپا است که باید این مسئولیت را به عهده بگیرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، یونکر گفت: «در این مقطع زمانی، ما باید جایگزین ایالات متحده بشویم که به عنوان یک بازیگر بین‌المللی توانش را از دست داده و در درازمدت نفوذش را هم [از دست خواهد داد].»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.