هایکو ماس تاکید کرد: آماده گفت‌وگو، مذاکره و جنگ بر سر منافع‌مان هستیم.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در گفت‌وگو با نشریه اشپیگل، با انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا برای خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، گفت: آمریکا برای جدی گرفتن اظهارات هم‌پیمانانش تمایل بسیار کمی از خود نشان داد. این اقدام روابط فرا آتلانتیک میان برلین و واشنگتن را مسموم کرده است.

ماس ادامه داد: تصمیم رییس‌جمهور ترامپ برای کنار گذاشتن توافق هسته‌ای با ایران آسیب بسیار جدی به روابط میان آلمان و آمریکا در درازمدت وارد کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه آلمان پیش از اعلام سه‌شنبه شب از این تغییر مطلع بوده است، گفت: تغییری که آمریکا در پیش گرفته تاکنون به روابط فرا آتلانتیک آسیب زده است.

وزیر امور خارجه آلمان افزود: برلین زمانی که پای منافعش در میان باشد سیاستی سخت‌تر را در قبال آمریکا اتخاذ خواهد کرد. ما آماده گفت‌وگو، مذاکره و جنگ بر سر منافع‌مان در صورت نیاز هستیم و این متوجه تمام سطوح و نه فقط کاخ سفید است.

دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که این کشور از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شود و گفت: بالاترین سطح تحریم‌ها را علیه ایران اعمال خواهد کرد.

پس از اعلام این تصمیم ترامپ، وزیران امور خارجه چین و روسیه اعلام کردند که در توافق هسته‌ای می‌مانند و نسبت به این اقدام آمریکا ابراز تاسف کردند.

همچنین رهبران فرانسه، آلمان و انگلیس ضمن ابراز تاسف نسبت به تصمیم رییس‌جمهور آمریکا برای کنار گذاشتن توافق هسته‌ای، بر ادامه تعهد کشورشان به برجام تاکید کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.