انتظار من از سران سه قوه این است که با فساد برخورد کنند. در این راستا با آقای علی لاریجانی جلسه یک ساعته ای داشتم و ایشان دستورات بسیار خوبی دادند. امیدواریم سران سه قوا حرکت بسیار ارزنده و کوبنده‌ای در مبارزه با فساد داشته باشند.

به گزارش جماران؛ امیر خجسته نماینده همدان و رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی می گوید که برای مبارزه با فساد خلأ قانونی نداریم بلکه خلأ همت، نظارت تعصب و حرکت داریم. مجلس باید نظارت قوی تری داشته باشد و در سال 97 در این راستا تحول ایجاد کند. مردم از مجلس انتظار دارند با خاصیت و قدرتمند باشد. همچنین مردم قوه قضاییه و قوه مجریه قدرتمندی را می خواهند تا ورود پیدا کنند و فساد را تعیین تکلیف کنند. اگر فساد را تعیین تکلیف نکنند فساد ما را تعیین تکلیف خواهد کرد.

مهمترین چالشی که در سال 96 داشتید چه بود؟

مهمترین چالشی که در سال 96 با آن روبرو بودیم، فساد و پرونده های بزرگ مفاسد اقتصادی از جمله گمرک، بانک ها و متاسفانه سکوت بسیاری از مسئولین در مقابل این مفاسد است.

در حال حاضر حرکت های بسیار خوبی برای مبارزه با فساد انجام شده است و امیدواریم که فسادی که فراگیر شده است و مردم از اوضاع و احوال فساد عصبانی و ناراحت هستند که مانند اژدهای هفت سر هر سری از آن را می زنیم از سوی دیگر بیرون می زند. باید ریشه های فساد را بکنیم و البته کندنی هم هست.

انتظار من از سران سه قوه این است که با فساد برخورد کنند. در این راستا با آقای علی لاریجانی جلسه یک ساعته ای داشتم و ایشان دستورات بسیار خوبی دادند. امیدواریم سران سه قوا حرکت بسیار ارزنده و کوبنده ای در مبارزه با فساد داشته باشند.

آیا خلأ قانونی برای مبارزه با فساد وجود دارد؟ مجلس برای رفع این خلأها در سال 97 چه اقداماتی باید انجام دهد؟

خلأ قانونی نداریم بلکه خلأ همت، نظارت تعصب و حرکت داریم. مجلس باید نظارت قوی‌تری داشته باشد و در سال 97 در این راستا تحول ایجاد کند. مردم از مجلس انتظار دارند با خاصیت و قدرتمند باشد. همچنین مردم قوه قضاییه و قوه مجریه قدرتمندی را می خواهند تا ورود پیدا کنند و فساد را تعیین تکلیف کنند. اگر فساد را تعیین تکلیف نکنند فساد ما را تعیین تکلیف خواهد کرد.

از بعد نظارتی مجلس را در سال 96 چطور ارزیابی می کنید؟ آیا به نظر شما مجلس دهم در این سال از نظر نظارتی خوب عمل کرده است؟

خوب نبود، مجلس به صورت کلی در نظارت خوب نبوده است. مجلس باید در سال 97 نظارت را به صورت عالی پیش ببرد. وقتی بحث فساد مطرح می شود مجلس باید قدرتمند ظاهر شود. دستگاههای نظارتی باید برای مقابله با فساد ورود پیدا کنند اما ورود پیدا نکردند.

البته در پایان سال 96، مجلس خوب عمل کرده و تحقیق و تفحص ها و برخوردهایی که شاهدش بودیم مفید بود. مجلس در سال 97 باید قانون گذاری را به حداقل برساند و فقط ضروریات را به تصویب برساند اما همچون مجالس سایر کشورهای دنیا تمرکزش را بر روی نظارت بگذارد.

زمانیکه مجلس حرکت کند فساد فرار می کند و سران مفاسد اقتصادی به لرزه در می آیند اما زمانیکه مجلس سکوت کند آنها آرامش و امنیت پیدا می کنند.

مهمترین اقداماتی که در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال 96 انجام شد چه بود؟

پرونده‌هایی همچون بنیاد شهید، بانک دی، بانک سرمایه و تخلفات سایر بانک‌ها را مورد بررسی قرار دادیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 889451
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.