قبل از دوران دفاع مقدس شهدایی که باعث افتخار هستند کجا بودند و چه می کردند. آیا امروز هم در حوزه های مختلف مردم ما نقشی دارند؟ هرچه هست دولتی و رسمی است. کار دولتی بدون حضور مردم کاری از پیش نمی برد همه اش ناکارامدی است و فساد از همین جا شروع می شود.

به گزارش جماران؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پدیده دفاع مقدس به تنهایی برای الگو گرفتن در حل مشکلات اقتصادی کفایت می‎کند.

محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم اهتزاز پرچم حرم رضوی در یادمان ثامن الائمه خراسان در شهر «حمیدیه» با تاکید بر اینکه امکانات کم مادی در دوران جنگ به دلیل توکل بر خدا و باور سنت های الهی از سوی رزمندگان اسلام، خللی در اراده و روحیه رزمندگان ایجاد نمی کرد، تصریح کرد: بعد از اتمام جنگ در هفته دفاع مقدس در دهه ۷۰ در مناظرات و صحبت ها خیلی از تحلیلگران سوالشان این بود که چرا بعد از عملیات بیت المقدس جنگ را ادامه دادید؟ اگر ادامه نمی دادید، این همه شهید نداشتیم و در دوران دفاع مقدس به پیروزی کامل نرسیدید. بنا بود حزب بعث را از بین ببرید و راه کربلا را باز کنید و ملت ایران و عراق کنار هم باشند اما به کدام یک از این موفقیت ها دست یافتید؟ اما آیا امروز هم می توانند همان حرف های ۲۰سال پیش را بزنند؟

اهم اظهارات قالیباف به شرح زیر است:

* روز قبول قطعنامه ۵۹۸ روز سختی برای همه ما بود و امام (ره) فرمودند: «من جام زهر را سرکشیدم». تا آن روز وظیفه ما جنگ بود و آن روز پذیرش قطعنامه. چون به وظیفه عمل کردیم و توکل داشتیم و معتقد بر سنت های الهی حرکت کردیم همه موفقیت ها را نصیب مان کرد و امروز می بینیم به همه اهداف دوران دفاع مقدس رسیدیم.

* داعش تا مرزهای جلولا در ۲۵ کیلومتری مرز ما هم حضور یافتند اما امروز رزمندگان ما در ارتفاعات جولا هستند و این همان تفسیر امام راحل است که فرمودند راه قدس از کربلا گذشته و دغدغه دشمنان ما پیشرفت انقلاب اسلامی است و همه این ها الگوگیری از دوران دفاع مقدس است و سنت های الهی پابرجاست.

* در دوران دفاع مقدس عدالت برقرار بود. فرهنگ سازی نیز همین طور. امروز اگر فرهنگ بسیج و جهادی و روحیه خدمت را داریم همه به برکت دفاع مقدس بود. دفاع مقدس بزرگ ترین پدیده ای بود که برای خود تولید فرهنگ می کرد و این فرهنگ برای همیشه ماندگار است. چون منطبق بر فرهنگ قرانی و اهل بیت است.

*پدیده دفاع مقدس به تنهایی برای الگو گرفتن در حل مشکلات اقتصادی کفایت می کند، اداره دفاع مقدس اداره مردمی بود. تا زمانی که بنی صدر در مسند بود و فرمانده کل قوا بود و با سیستم سنتی سازمانی و کلاسیک می خواست جنگ را اداره کند هیچ موفقیتی در جنگ نداشتیم چون مردم در اداره جنگ نقشی نداشتند. در همان ماه های اول جنگ اجازه ورود ما به جبهه را نمی دادند چون می گفتند شما جنگ را نمی شناسید و ما ناگزیر بودیم از راه های مختلف دژبانی های مستقر را دور بزنیم تا بتوانیم وارد جبهه شویم اما وقتی بنی صدر عزل شد و امام راحل دستور دادند مردم وارد دفاع مقدس شدند، پیروزی های عظیمی اتفاق افتاد.

* قبل از دوران دفاع مقدس شهدایی که باعث افتخار هستند کجا بودند و چه می کردند. آیا امروز هم در حوزه های مختلف مردم ما نقشی دارند؟ هرچه هست دولتی و رسمی است. کار دولتی بدون حضور مردم کاری از پیش نمی برد همه اش ناکارامدی است و فساد از همین جا شروع می شود.

* همه بچه هایی که به جنگ می آمدند الزاما همه حزب الهی یک دست و نماز شب خوان نبودند. اما وقتی وارد جبهه می شدند تا فرماندهی هم پیش می رفتند و این می شود شایسته سالاری، تقویت انسان، مدیریت، اخلاق و... که امروز در زندگی مان نیازمند این فرهنگ هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.