فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: نقطه‌ای که به نمایش حقیقی شخصیت امام (ره) منجر شد، دفاع مقدس بود. هیچ کانونی پیدا نمی کنیم این ظرفیت را در این حدی که در جبهه ایجاد شد، داشته باشد.

 

به گزارش جماران؛ سردار سرلشکر"قاسم سلیمانی" امشب 21 بهمن ماه در جلسه سیاست‌گذاری کنگره 6500 شهید استان کرمان با گرامیداشت دهه فجر و یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس اظهار کرد: استاندار کرمان اولین پایه گذار نشر آثار دفاع مقدس در استان است و بحمدلله امروز آثار بسیاری در زمینه دفاع مقدس تالیف شده است.

وی افزود: آثار تدوین شده در زمینه دفاع مقدس در برخی کشورها بعضی انسان ها را تکان داده و در عراق بخشی از داستان ها که به نوعی علیه دولت سابق عراق بوده و خود مسوولان عراقی که ترجمه عربی کتاب "من زنده‌ام" را می‌خواندند، می‌گفتند باورمان نمی شود چنین برخوردی با اسرای ایرانی آن هم اسیر زن شده باشد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: کتاب های ارزشمند، تکان دهنده و زیبایی در حوزه دفاع مقدس تالیف شده و مقام معظم رهبری به ویژه با توجه به اعتقاد خودشان، افراد را به خواندن این کتاب ها تشویق می کنند و شاید بیشترین کتاب هایی که مورد علاقه ایشان است، کتاب های خاطرات دفاع مقدس و کتاب هایی که در این زمینه تالیف شده، باشد.

وی بیان کرد: این کتاب ها اثر خیلی ارزشمندی در جامعه ما داشته که البته هنوز نقطه های تاریکی در برخی بخش های جامعه ما وجود دارد و مانع گرایش جامعه به سمت چنین معارفی می شود در حالی که این برای همه آحاد جامعه نجات بخش است.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه این سئوال مطرح است چرا بر برگزاری کنگره ها اصرار داریم؟ گفت: یک بحثی که در سیره امام بود و این سیره فقط در مورد شهدا حداقل به ثبوت رسید،(شاید افراد دیگر این عنصر را داشته باشند، اما ثابت نشده باشد) جای توجه دارد این بود که امام در بحث جهاد اکبر از وادی عدالت، تقوا و اخلاق، وادی دیگری بنا گذاشت که پله ای بالاتر از جهاد اکبر و آن پله حب و عشق بود که شهدای ما این پایه را از امام گرفتند.

وی افزود: نقطه‌ای که به نمایش حقیقی شخصیت امام (ره) منجر شد، دفاع مقدس بود. هیچ کانونی پیدا نمی کنیم این ظرفیت را در این حدی که در جبهه ایجاد شد، داشته باشد.

سردار سلیمانی اظهار کرد: شهید این مرتبه حب و عشق را درک کرد زیرا وقتی حب می آید، تعلقات کنار می رود و اگر همه تعلقات را از او بگیری دیگر در زمین نیست و این وادی نزدیک به معصومیت بود.

وی افزود: در حوادث بعد از جنگ و حوادثی مانند داعش اتفاق افتاد، می بینیم افرادی را که عجیب و غریب بودند و چگونه جوان ها می آمدند که شهید حججی یک نمونه بود.

سردار سلیمانی گفت: جامعه ما امروز نیاز به این فرهنگ دارد و بتوانیم این فرهنگ را خوب تبیین کنیم و در دانشگاه‌ها پیاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز متاسفانه فضایی در برخی جاها به وجود آمده، تصریح کرد: به حزب اللهی ها می گویم با افرادی رفیق شوید که فاصله دارند و افرادی را به انقلاب نزدیک کنید که با انقلاب فاصله دارند و دنبال کسانی بروید که بتوانید به جمع خود اضافه کنید و این می شود و باید این فرصت را فراهم کنیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به برگزاری کنگره 6500 شهید استان کرمان بیان کرد: تعدادی از اساتید دانشگاه به ویژه بخش علوم انسانی هر کدام مسوول بخشی از کار شده اند که خیلی مهم است و اینکه دانشجویان را درگیر و آنها را با فکر شهید و خانواده شهداء آشنا کرد، خیلی مهم است.

وی افزود: باید این سفره را مانند سفره رمضان پهن کنیم، سفره شهید سفره ضیافت الله است و همه را وارد این راه بکنیم و نباید خوف کنند از اینکه در جمع ما بیایند.

سردار سلیمانی گفت: برگزاری کنگره شهداء کار ارزنده و بسیار مفیدی است و عبادت بزرگی است و هر کس در آن ایفای نقش بکند، کمتر از حج مقبول نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.