جمهوری اسلامی ایران با وجود دید منفی نسبت به مواضع کشورهای غربی، همواره گام‌های رو به جلو در روند مذاکرات برجام برداشته و البته همواره نسبت به نقض‌های احتمالی برجام توسط غرب آگاه بوده است.

به گزارش جماران؛ سفیر ایران در روسیه در گفت‌وگویی با یک رسانه روس اعلام کرد که ایران همواره به این موضوع آگاه بوده است که آمریکا ممکن است از برجام خارج شود و خود را برای این سناریو آماده کرده است.

مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه در گفت‌وگویی با خبرگزاری تاس، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود دید منفی نسبت به مواضع کشورهای غربی، همواره گام‌های رو به جلو در روند مذاکرات برجام برداشته و البته همواره نسبت به نقض‌های احتمالی برجام توسط غرب آگاه بوده است بخصوص از سوی آمریکا؛ بنابراین خود را برای خروج آمریکا از این توافق آماده کرده است.

وی همچنین ادامه داد: مسکو و تهران به توسعه همکاری‌های خود در بخش فناوری نظامی که با توجه به همکاری‌های دو کشور در مبارزه با تروریسم در سوریه تسهیل شده است، ادامه خواهند داد. دو کشور در حوزه فناوری‌های نظامی و فروش سامانه پدافند اس 300 به ایران همکاری کرده‌اند که این یک نقطه مهم در تاریخ همکاری‌های نظامی دفاعی دو کشور است.

وی گفت: البته همکاری میان روسیه و ایران در مقابله با تروریسم در سوریه یک اساس مورد توافق را برای توسعه همکاری‌های حوزه فناوری نظامی بین دو کشور ایجاد کرده است. دو کشور به همکاری‌های نظامی خود با وجود تلاش کشورهای غربی برای ممانعت از انجام آن ادامه دادند.

سفیر ایران در روسیه ادامه داد: مسکو و تهران در مورد تامین اعتبارات پروژه‌های عظیم انرژی و نقل و انتقال در کمیسیون مشترک که قرار است نشست آن 5 تا 6 مارس در مسکو انجام شود، گفت‌وگو خواهند کرد.

سنایی ادامه داد: در دیدار پیشین این کمیسیون که در دسامبر 2016 انجام شد، بالاترین میزان توافقنامه‌های همکاری میان شرکت‌ها از سوی دو طرف امضا شد.

وی همچنین از گفت‌وگوی دو طرف در این کمیسیون در رابطه با ساخت یک نیروگاه در استان هرمزگان و به‌روزرسانی نیروگاه رامین در استان اهواز خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.