ابوالفضل فاتح» یکی از نزدیکترین شخصیت‌ها به میرحسین موسوی در انتخابات سال ۸۸ که سخنگوی ستاد انتخاباتی او بود، ادعای «محمد شریعتمداری» از سوی رسانه‌ی اصولگرایان که گفته میرحسین در انتخابات سال ۸۴ به احمدی نژاد رای داده بود را رد کرد و به حمایت علنی او در دور دوم آن انتخابات از هاشمی رفسنجانی اشاره کرد.

 

به گزارش جماران،  انصاف نیوز نوشت: سایت اصولگرای «جهان نیوز» دو روز پیش متنی را با تیتر «میرحسین موسوی سال ۸۴ به احمدی‌نژاد رأی داد!»، منتشر کرد که در ابتدای آن نوشته بود «محمد شریعتمداری، وزیر فعلی صنعت اسفند ۹۱ در حالی که یکی از گزینه‌های احتمالی انتخابات ریاست جمهوری بود، با ایسنا گفتگو کرد: آقای موسوی و همه اعوان و انصارش در دور اول انتخابات سال ۸۴ به احمدی‌نژاد رای دادند. بعد از چهار سال رای‌شان عوض شد و شدند مُثُل جریان اصلاحات». در سال ۹۱ ایسنا در اختیار دولت اصولگرای احمدی نژاد بود.

پاسخ دکتر فاتح در این باره در پی می‌آید:

این ادعای مضحک، دروغی بیش نیست و نمونه‌ای دیگر از تولیدات لابراتوار امپراتوری دروغ است.

من سخنگوی آقای مهندس موسوی نیستم اما به رسم ادب در پاسخ به پرسش شما در بیان دیدگاه شخصی خود، عرض می‌کنم که سبک این مصاحبه متاسفانه بیشتر به یک مصاحبه‌ی فرمایشی شبیه است تا یک مصاحبه‌ی واقعی و آنچه به نام آقای محمد شریعتمداری نقل شده، کاملا خلاف واقع و عاری از حقیقت است و ادبیات مصاحبه هم  از شخصیت آقای شریعتمداری به دور است. باید دید در چه شرایطی چنین مطلب خلاف واقع و بی اساسی نقل و نشر شده و چرا هم اینک باز نشر می‌شود؟

بدیهی است نه آقای مهندس موسوی و نه هیچیک از دوستان نزدیک و حتی دور دست ایشان که ما می‌شناسیم و رای خود را ابراز داشته‌اند به احمدی نژاد رای نداده‌اند.

در آن انتخابات آقایان هاشمی، کروبی و معین کاندیدا بودند و امکان گزینه‌ی سفید هم وجود داشت و لذا شخصیت‌ها و دوستان همفکر به اندازه‌ی کافی گزینه‌ی قابل انتخاب داشتند تا نیازی نباشد به فرد دیگری رای بدهند.

در آن سال من هنوز مدیرعامل ایسنا بودم و ارتباط خوبی با عموم جریانات فکری و سیاسی اصیل از جمله آقای مهندس موسوی برقرار بود و به دلیل اعتماد متقابلی که وجود داشت شخصا در جریان مواًضع بسیاری از شخصیت‌ها بودم. در آن دوران بسیاری از طیف‌های معتقد به ارزش‌های بنیادی انقلاب اسلامی به دنبال متقاعد ساختن آقای مهندس برای شرکت در انتخابات بودند که نهایتا ایشان نپذیرفتند و  طبیعتا همه‌ی عزیزان، متوجه آقایان هاشمی و کروبی و معین شدند. نظر آقای مهندس موسوی هم غیر از این نبود. چنانکه ایشان رسما در اطلاعیه‌ای که در حمایت از آقای هاشمی بر ای دور دوم صادر شد دیدگاه خود را به صراحت بیان داشتند و اگر در دور اول  اطلاعیه ندادند دلیلش حضور سه شخصیت از طیف خط امام‌ در مرحله‌ی نخست و احترام خاص ایشان به هر سه شخصیت بود.

لازم است همین جا یاداوری کنم:

داستان جریان انحرافی خطرناکترین کودتای از درون، علیه اساس انقلاب و نظام و روحانیت و دانشگاه بود که متاسفانه با سالوسی که  به خرج داد و به دلیل وجود زمینه در جریان اصول‌گرا برای یک دست سازی قدرت و حذف جریان رقیب (جریان خط امام – اصلاح طلب)، مورد حمایت بسیاری از بزرگان و نهادها قرار گرفت و خساراتی معنوی و مادی و ساختاری به عظمت یک «جنگ داخلی» بر جای گذاشت که جبران آن بعضا تا ده‌ها سال محال است.

به جای نقل این مطالب کذب، خوب است مسوولیت حمایت‌های بی قید و شرط و اظهر من الشمس از این جریان بی‌شناسنامه پذیرفته شود و بی جهت آدرس غلط به مردم داده نشود. این آدرس‌های نادرست مشکلی را حل نمی‌کند و چیزی از بار مسوولیت حامیان آن جریان نمی‌کاهد و تردیدها را به نیات بازیگران می‌افزاید. مردم فراموش نکرده‌اند چه کسانی او را «معجزه هزاره» و در کمال اسف منتسب به امام زمان (عج) معرفی کردند که در نتیجه بسیاری از سرمایه‌های معنوی و مادی امام و انقلاب و میهن به تاراج رفته و یا قربانی شد.

امروز به جای حاشیه روی و بازنشر مطالب بی اساس به امید شریک جرم تراشی و خروج از تنگنا در موضوع حمایت از احمدی نژاد، وقت آن است که پرسید، آیا از میان حامیان تمام قد آن سالها، کسی هست که از این خسارت عظیم و ظلم‌های پرشماری که به تبع آن روا داشته شد، حداقل عذرخواهی کند یا درس عبرتی بگیرد؟ آیا کسی هست که  قدمی به اصلاح رویه و رویکردهایی که نتیجه‌اش حمایت از آن جریان منحرف شده بردارد؟

چگونه از این همه خواب زدگی به رغم آن همه هشدار، در اسف و عجب نباشیم؟! مگر در تاریخ انقلاب اشتباهی بزرگتر و خسارت‌بارتر از این رخ داده است؟

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.