هرچه احمدی‌نژاد تندتر می‌شود، اصولگرایان هم بر سرعت اعلام برائت خود از او می‌افزایند اما نکته تازه‌ای که یاران پیشین بعد از ١٢ سال روی آن انگشت گذاشته‌اند و به آن دامن می‌زنند، اشاره به توهمات احمدی‌نژاد است.

به گزارش جماران،  آنها که هیچ تحلیلی برای چرخش‌های این روزهای احمدی‌نژاد ندارند، ترجیح می‌دهند گفته‌هایش را توهمات او اعلام کنند. یا بگویند از باطن او خبر نداشته‌اند. این در حالی است که اشاره به توهم در رفتار احمدی‌نژاد مسئله تازه‌ای نیست. همان هشت‌سالی که اصولگرایان با تعابیر عجیب، در حال ربودن گوی سبقت در تمجید از احمدی‌نژاد بودند، منتقدان، بارها و بارها او را فردی متوهم خواندند. از تعاریفش از ماجرای هاله نور تا «محمود محمود» خواندن کودک دوساله نیویورکی و ده‌ها مورد مشابه دیگر. قسیم عثمانی نماینده مجلس دو روز پیش گفته: «به علت عدم تعادل روحی و روانی، ممکن است ایشان خود بلایی به سر خود بیاورند و با مظلوم‌نمایی و عوام‌فریبی، موج‌سواری کنند که در این زمینه ممارست و تجربه کافی نیز دارند». ابوالقاسم رئوفیان هم گفته بود: «به اعتقاد من او نیاز به یک معاینه بالینی از سوی متخصصان مغز و اعصاب و روان دارد».


محمدرضا باهنر دیروز در نشست خبری گفته است: «احمدی‌نژاد در گذشته توهم‌هایی داشت و ما هم وقتی درباره رفتارهای ایشان سؤال می‌کردیم، ما را به آینده وعده می‌داد. هر کسی برای خود، نقطه اوج و افولی دارد و همه ما باید به سنت‌های الهی تن دهیم و اینکه بخواهیم به هر بهانه‌ای روی آنتن باشیم ولو به قیمت حراج دستاوردهای گذشته نظام، جای گلایه است. عده‌ای معتقدند بسیاری از مشکلاتی که الان داریم، ریشه در همان هشت سال دارد. اینکه احمدی‌نژاد هر روز برود جایی و حمله و هجمه‌ای کند و با این بهانه کلیت نظام را زیر سؤال ببرد، خوب نیست». باهنر به رسانه‌هایی هم که این روزها سخنان گذشته او را در تمجید و تعریف از احمدی‌نژاد بازنشر می‌کنند، کنایه زده و گفته است: «اینکه پس از هر صحبت احمدی‌نژاد، عده‌ای تلاش کنند بگویند چه کسی طرفدار و چه کسی مخالف احمدی‌نژاد بوده، این هم نوعی فرار به سمت جلو و مقصر را تکثیرکردن است». سرلشکر فیروزآبادی هم گفته است: «حقیقت را باید گفت؛ می‌گویند مهندس موسوی گفته من از باطن احمدی‌نژاد خبر داشتم... ولی ما از باطنش خبر نداشتیم...» آن هم درحالی‌که به گفته عباس امیری‌فر، احمدی‌نژاد موافق اعدام میرحسین و کروبی بوده است. او گفته بود: «آقای احمدی‎نژاد معتقد بودند که باید با آقایان مهندس موسوی و مهدی کروبی خیلی شدید برخورد شود و حتی نظرشان بر اعدام آنها بود. ایشان که چنین نظرات تندی نسبت به مخالفان خود داشتند، حالا چه شده است که طرفدار آزادی شده‌اند؟».


برائت ٢ عضو ستادی


 در روزهای اخیر


به گزارش ایسنا دیروز یکی از مسئولان ستادهای انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد هم از او اعلام برائت کرد. در متن نامه سرگشاده حمیدرضا موسوی مسئول ستادهای انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد آمده است: «در روزهای گذشته شاهد نامه پر از نیش و کنایه شما به رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی بودم. نامه شما حاوی مطالبی بود که در این روزهای غربت حزب‌الله، داغ جدیدی بر دلم گذاشت. تا قبل از نامه مذکور، دعای شب و روزم این بود که به اشتباهات خود پی ببرید و باز همان احمدی‌نژادی شوید که به خاطر آرمان‌های مشترکمان در سال ٨٤ و ٨٨ برای موفقیت شما سنگ تمام گذاشتم و با گوشواره‌های نذری مادران شهدا و پول توجیبی خودم، ستادهای شما را برپا کردم. آقای احمدی‌نژاد! مقدار زحمت و خون دلی که برای برپایی و مدیریت ستاد شما خورده‌ام از تصور شما خارج است. من از همان پابرهنگان و کوخ‌نشینان هستم که به فرموده امام ولی‌نعمت انقلابیم. ولی از همان امام عزیز و سفرکرده آموخته‌ایم که طلبکار انقلاب نباشیم. من همواره خود را بدهکار این نظام می‌دانم و خود را در برابر خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اصلا به حساب نمی‌آورم. اینجانب مسئول ستادهای انتخاباتی شما در تهران و شهرهای مختلف، از مواضع ضد انقلابی شما اعلام برائت می‌کنم و از این به بعد حساب شما را از دلسوزان انقلاب جدا کرده‌ام».
جعفر فرجی، قائم‌مقام ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد در سال ۸۸ و فرماندار شهر ری

در دولت دهم هم تلویحا با ذکر خاطره‌ای از رئیس سابق اعلام برائت کرد. او نوشت: «بعد از جریان خانه‌نشینی، بنده برای سفر استانی دولت مجبور شدم به جلسه‌ای با آقای بقایی بروم. تنها جلسه‌ای که با ایشان داشتم، تلخ‌ترین جلسه آن دوره عمرم شد. بقایی که عصبانی شده بود، گفت پنج، شش سال است در این کشور مثل... شبانه‌روزی کار می‎کنیم و آقایان... می‌روند پزش را جلوی مردم می‌دهند و پشت سر ما را می‎کوبند. اشکالی ندارد ما هم از فردا کار نمی‎کنیم. بله از فردا کار نمی‎کنیم که معلوم بشود در کشور فقط ما هستیم که می‎توانیم کشور را بگردانیم. ببینیم در سخنرانی‎هایشان چه دارند به مردم بگویند. و آن‎وقت به دست‌وپایمان می‎افتند... آقای احمدی‎نژاد وضعیت امروز اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور محصول همان دو سال تعلل ارادی است که بقایی آن روز وعده‌اش را داد و بهتر است به جای نامه مطالبه‌گری پیش خدا و شهدا جواب داشته باشید. ولی آقای احمدی‌نژاد هشتادوچهار، تویی که دوستت داشتم و برایت جان می‎دادم بدان احمدی‌نژاد نودوشش نامردترین آدم روزگار است که جواب محبت‎های رهبرش را  با خنجر داد و روی اصلاح‎طلبان را سفید کرد. بیایید به جای مطالبه‌گری پاسخ خرابکاری‌های عامدانه دو سال آخر دولتتان را بدهید».


تیغ تیز جوان علیه احمدی‌نژاد


عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه اصولگرای جوان، دیروز در کانال تلگرامی خود در انتقاد از اقدامات چند وقت اخیر محمود احمدی‎نژاد او را با میرحسین موسوی مقایسه کرده و از تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو نوشته است: «احمدی‌نژاد در آخرین نامه‌اش به مقام معظم رهبری دو موضوع را مطالبه کرده است که ادعا و مطالبه موسوی در سال ۸۸ بود. یکی در حصر و دیگری آزاد است. موسوی در حصر به یکی از کاندیداهای تأییدشده نظام رأی داد اما احمدی‌نژاد و دوستانش رأی باطله دادند و اصرار داشتند دوربین‌ها هم ضبط و منتشر کنند. موسوی انتخابات را خیمه‌شب‌بازی دولت و صداوسیما می‌دانست و احمدی‌نژاد آن را محصول مهندسی شورای نگهبان. حالا همه منتظرند ببینند احمدی‌نژاد خودش را هم محصول مهندسی می‌داند یا مثل همیشه خودش را یک استثنا قلمداد می‌کند. موسوی خواستار ابطال انتخابات و برگزاری انتخابات مجدد ریاست‌جمهوری بود. اما احمدی‌نژاد چند قدم جلوتر است: هم خواستار ابطال انتخابات ۱۳۹۶ریاست‌جمهوری است هم مجلس و هم عزل رئیس قوه قضائیه. نتیجه اینکه احمدی‌نژاد برای هجو نظام حاضر است بدنامی و نامشروع‌بودن خودش را نیز اثبات و فریاد بزند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.