آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: برخی از مسؤولان به وظیفه خودشان عمل نکردند و سبب پدیدآمدن اعتراضات و سوء استفاده دشمنان گردید البته مردم انقلابی هم خوش درخشیدند و پاسخ محکمی به این یاوه گویان دادند.

حضرت آیت ‌الله العظمی نوری همدانی بر واکاوی ریشه های اغتشاشات اخیر تاکید کرد.

به گزارش جماران؛ این مرجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای ستاد نماز جمعه استان قم با اشاره به ویژگی‌های کتاب نهج البلاغه اظهار کرد: یکی از بخشهای مهم در این کتاب شریف، نامه امام علی(ع) به مالک اشتر است که در واقع منشور حکومتداری است که در سازمان ملل نگه داری می‌شود.

او بر لزوم وحدت میان شیعه و سنی تاکید کرد و با اشاره به سیره ائمه معصومین(ع) در برخورد اهل سنت اظهار کرد: اهل‌بیت(ع) به ما شیعیان توصیه کردند که به مساجد اهل سنت برویم و در نماز جماعت اهل سنت شرکت کنیم، علاوه بر این برخی از علمای بزرگ شیعه همچون شیخ طوسی در حوزه‌های علمیه اهل سنت درس خواندند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه نماز جمعه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نبود، خاطرنشان کرد: اکنون افراد شایسته و برگزیده ای در نهاد نماز جمعه حضور دارند و باید از این جایگاه برای هدایت مردم استفاده کنند.

استاد حوزه علمیه قم به ائمه جمعه توصیه کرد: در خطبه‌های نماز جمعه از خداوند سخن بگویند و از خطبه‌های توحیدی امام علی(ع) در نهج البلاغه استفاده کنند، ائمه جمعه باید خودشان مجسمه تقوا باشند و در خطبه‌های نماز جمعه از تقوا سخن بگویند.

او ابراز داشت: خطبه‌های نماز جمعه قم تنها مورد توجه مردم این شهر نیست، بلکه این خطبه‌ها در سراسر جهان انعکاس پیدا می‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی، موعظه و نصیحت را مهم دانست و تصریح کرد: انسان عاقل کسی است که زمان خودش را بشناسد بنابراین ائمه جمعه باید از اوضاع جهان آگاه باشند بنابراین مطالعه زیاد یک ویژگی ضروری برای ائمه جمعه است.

او با اشاره به حوادث اخیر در ایران بر لزوم ریشه یابی اغتشاشات تاکید کرد و گفت: برخی از مسؤولان به وظیفه خودشان عمل نکردند و سبب پدیدآمدن اعتراضات و سوء استفاده دشمنان گردید البته مردم انقلابی هم خوش درخشیدند و پاسخ محکمی به این یاوه گویان دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.