آیت‌الله العظمی سبحانی اظهار داشت: کسی نمی‌گوید در جامعه ما مشکلی نیست؛ ولی باید با بیان و گفتن حل شود و با کارهای غیر صحیحی و غیر عقلائی که کیفر قانونی و شرعی دارد؛ چیزی حل نخواهد شد؛ مسئولان مشکلات را به‌تدریج حل کنند.

 

آیت‌الله العظمی سبحانی با تاکید بر حل مشکلات معیشتی مردم گفت: این مشکلات باید با عقل و تدبیر حل شود؛ وگرنه راه‌های غیرعقلائی و نادرست کاری را درست نمی‌کند .

به گزارش جماران، آیت‌الله جعفر سبحانی، امروز در درس خارج خود با اشاره به تفسیر مجمع‌البیان در میان تفاسیر شیعه و لزوم مراجعه طلاب به این تفسیر گفت: مجمع‌البیان جزء بهترین تفاسیر شیعه است و اهل سنت آن را تمجید کرده‌اند؛ حتی ذهبی که در کتاب التفسیر و المفسرون خود حق شیعه را انکار کرده ولی وقتی به این تفسیر می‌رسد از آن تمجید کرده است .

آیت‌الله سبحانی با اشاره به تعبیر قرآنی «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزیدَنَّکُمْ»افزود: جمهوری اسلامی برای ما نعمتی است که خدا داده است؛ شما آن دوران گذشته را ندید؛ این همه اجتماعات و نشر کتاب و آثار و آبادانی وجود نداشت؛ بنابراین نعمت را خدا داده است اگر شکر کنیم باعث افزایش است ولی اگر خدای ناکرده کفران کنیم عذاب الهی شدید خواهد بود: «وَ لَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابی لَشَدیدٌ»(ابراهیم/ ۷ ).

این استاد برجسته حوزه علمیه گفت: کسی نمی‌گوید در جامعه ما مشکلی نیست؛ ولی باید با بیان و گفتن حل شود و با کارهای غیر صحیحی و غیر عقلائی که کیفر قانونی و شرعی دارد؛ چیزی حل نخواهد شد؛ مسئولان مشکلات را به‌تدریج حل کنند؛ البته دولت بی‌مشکل در دنیا نیست، باید بنشینند پیشامدها را بررسی و مشکلات را حل کنند .

وی با تاکید بر حل مشکلات اشتغال و درآمد مردم تصریح کرد: برای رونق باید جلوی رباخواری گرفته شود، زیرا مردم را بیچاره کرده است؛ بانک فقط باید نگهبان و حافظ مال مردم باشد نه اینکه با مردم رقابت کند .

این مرجع تقلید با بیان اینکه، واردات بی حد و حساب عامل دیگر بیکاری و گرانی است، اظهار کرد: مشکل دیگر این است که باید به زنان کار در خانه بدهند؛ زیرا اگر بخواهیم برای همه زنان و مردان کار تولید کنیم ممکن نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.